آهنگ جدید

بیوگرافی سلن دیون

شنبه, ۲ آذر ۱۳۹۸، ۰۴:۵۳ ب.ظ

سلین دیون خواننده فرانسوی-کانادایی در دهه 1990 با ضربات شماره یک مانند "قدرت عشق" و "از آنجا که تو مرا دوست داشتی" بر نمودارهای پاپ حاکم بود.
سلین دیون کیست؟

ستین سلین دیون ، در جوانی ، در 18 سالگی نه آلبوم فرانسوی را ضبط کرده بود و جوایز بی شماری را نیز کسب کرده بود. او اولین آلبوم انگلیسی خود ، یونیسون ، را در سال 1990 ضبط کرد. موفقیت واقعی دیون در استارم موسیقی پاپ در سال 1992 آمد او موضوع را به عنوان انیمیشن هیت دیزنی Beauty and the Beast ضبط کرد. وی در ادامه ضبط های مختلفی را انجام داد ، از جمله چهار شماره یکی: "قدرت عشق" ، "زیرا مرا دوست داشتی" ، "قلب من ادامه خواهد یافت" و "من فرشته تو هستم".
اوایل زندگی

سلین ماری کلودت دیون در 30 مارس 1968 در شارلمانی ، کبک کانادا به دنیا آمد. وی جوانترین 14 کودک Adhemar و Trese Dion در خانواده ای نزدیک به موسیقی بزرگ شد. پدر و مادر او گروه آواز خواندن ، خانواده دیون را تشکیل دادند و وقتی دیون هنوز نوزادی بود ، کانادا را گشتند. آنها بعداً نوار پیانو را افتتاح کردند که در آن 5 ساله دیون برای لذت مشتریان اجرا می کرد.

دیون در سن 12 سالگی نوار نمایش دم آهنگی را که با مادرش سروده بود ضبط کرد. آنها نوار را به مدیر و تهیه کننده رنه آنجلیل فرستادند ، که کار خواننده محبوب فرانسوی جینت رنو را بر عهده داشت. پس از شنیدن نوار و دعوت از دیون برای انجام حضوری برای او ، آنجل بلافاصله او را امضا کرد به این شرط که او کنترل کاملی در حرفه خود داشته باشد. او برای تأمین مالی اولین آلبوم خود ، La Voix du bon Dieu (صدای خدا) ، خانه خود را رهن کرد.

 

تا 18 سالگی ، دیون 9 آلبوم فرانسوی ضبط کرده بود و جوایز بی شماری از فلیکس و جونو را دریافت کرد ، معادل کانادایی یک جایزه گرمی. در سال 1988 ، او در مسابقه آواز یوروویژن در دوبلین ، ایرلند برنده شد و اجرای آن به طور زنده در کشورهایی در سراسر اروپا ، خاورمیانه ، استرالیا و ژاپن پخش شد. پس از این طعم تحسین بین المللی ، او شروع به نگاه به ستاره جنوبی و آمریکایی کرد.

دیون اولین آلبوم انگلیسی خود ، یونیسون را در سال 1990 ضبط کرد. مانند بسیاری از آلبوم های انگلیسی زبان ، این همکاری با دیوید فاستر آهنگساز-تنظیم کننده-نوازنده بود. یونسون با هدایت 5 آهنگ برتر برتر "قلب من در حال ضرب و شتم اکنون است" بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رساند.

موفقیت واقعی دیون در ستارگان موسیقی پاپ در سال 1992 رخ داد ، هنگامی که او مضمون انیمیشن هیت دیزنی Beauty and the Beast را ثبت کرد ، یک دوئیتی با Peabo Bryson. ترانه "زیبایی و جانور" آن را به شماره 9 در بیلبورد هات 100 ساخته و برنده جایزه گرمی و آکادمی شد. این در دومین آلبوم انگلیسی وی با نام سلین دیون به نمایش درآمد که اولین رکورد طلای او در ایالات متحده شد و بیش از 12 میلیون نسخه در سطح بین المللی به فروش رساند. موفقیت غیرقابل انکار در تلاش خودنویس او ، که شامل موسیقی "اگر از من خواسته بودی" نیز هست که آن را به شماره 4 در بیلبورد هات 100 و شماره یک در نمودار معاصر بزرگسالان تبدیل کرد ، به دیون اجازه داد او را راه اندازی کند. اولین تور سرخپوشان در ایالات متحده.

 

ساخت آن در آمریکا

دیون به سرعت توانست شهرت تازه خود را به دست آورد و پرفروش ترین فیلم The Color of My Love را در سال 1993 به دست آورد. این آلبوم تصنیف های قدرت عاشقانه ای را که دیون به آن معروف شده بود ، از جمله "When I Love In Love" ، که در موسیقی متن نمایش داده شد ، به نمایش گذاشت. برای فیلم hit بی خوابی در سیاتل ، و "قدرت عشق" ، اولین تک آهنگ او که در بیلبورد هات 100 به شماره یک رسید.

در سال 1994 ، دیون زندگی شخصی و حرفه ای خود را هنگامی که با آنجیل ، 26 سال بزرگتر خود ازدواج کرد ، ادغام کرد. آنجل و همسر دومش در دهه 1980 طلاق گرفته بودند و تقریباً در همین زمان ، او و دیون رابطه عاشقانه ای را آغاز کرده بودند. این زوج در سال 1991 مشغول به کار شدند و گره ای را در مراسمی مفصل که در سراسر کانادا برگزار می شد ، گره خورده و در گرهنه نوتردام مونترال گره زدند.

ستاره بین المللی دیون با عملکرد او در "قدرت رویا" در بازی های المپیک 1996 در آتلانتا ، جورجیا تقویت شد. در همان سال ، آلبوم او Falling Into You ، از جمله شماره شماره 1 "زیرا تو مرا دوست داشتی" (از موسیقی متن فیلم گرفته تا فیلم احساساتی 1996 رابرت ردفورد ، فیلم "Up Close and Personal") ، برنده جوایز گرمی برای آلبوم سال و بهترین پاپ شد. آلبوم سال بعد ، با انتشار فیلم سینمایی تایتانیک (1997) ، با بازی در فیلم های لئوناردو دی کاپریو و کیت وینسلت ، جلوه بزرگتری را برای دیون رقم زد ، که برای آن دیون آواز تم را با عنوان "قلب من ادامه خواهد داد". این فیلم در رکورد نامزدهای اسکار رکورد کرده بود (توانست 11 جایزه کسب کند ، از جمله این جایزه بهترین آهنگ) ، و تصنیف دیون در ایستگاه های رادیویی سراسر جهان همه گیر شد.

در این آلبوم موسیقی متن فیلم Titanic و آلبوم موسیقی متن Dion's Let's Let About Love (1997) ، به ضرب گلوله "قلب من خواهد رفت" که در جایگاه شماره یک بیلبورد هات 100 قرار گرفت و سومین شماره یک خواننده را از آن خود کرد. 50 میلیون رکورد در سراسر جهان ترکیب شده است. Let's Talk About Love همچنین همکاری هایی با امثال Barbra Streisand ، Luciano Pavarotti ، Bee Gees و Bryan Adams داشت.
دیوای کانادایی

دیون در آوریل 1998 سفارش ملی ملی کبک ، بالاترین افتخار استان خود را دریافت کرد. بعداً در همان سال ، وی در کنار آرتا فرانکلین ، ماریا کری ، گلوریا استیفان و شانیا تواین در کنسرت تلویزیونی با مشخصات بالا Divas در VH-1 ظاهر شد.

در حالی که بی وقفه تور می زد و چندین آلبوم ضبط می کرد (از جمله S'il Suffisait d'Aimer و یک آلبوم تعطیلات ، This Are Special Times که هر دو در سال 1998 منتشر شد) ، دیون در اواخر سال 1998 در جوایز موسیقی بیلبورد جایزه خوبی کسب کرد ، جایی که توانست شش جایزه کسب کند. جوایز ، از جمله برای هنرمند سال و آلبوم سال ، برای "Let's Talk About Love" در سال 1997. تور گسترده او با 14 کشور ، که از تابستان 1998 آغاز شد ، به افتخار هزاره جدید ، در 31 دسامبر 1999 در کنسرت گالا در مونترال به اوج رسید. دیون چهارمین شماره شماره 1 خود را با "من فرشته تو هستم" به همراه دو خواننده R&B R. Kelly در این ویژه زمان ها به نمایش گذاشت.

در اوایل سال 2000 ، دیون اعلام کرد که به منظور تمرکز در خانواده ، از کار خود دور می شود. او و آنجیل سالها سعی در فرزندان داشتند و در نهایت تصمیم گرفتند از کودهای آزمایشگاهی برای تصفیه استفاده کنند. در ماه مه سال 2000 ، دیون تحت عمل جراحی کوچک در یک کلینیک باروری در نیویورک قرار گرفت تا شانس بارداری خود را بهبود ببخشد.

تلاش های او موفقیت آمیز بود و در 25 ژانویه 2001 ، دیون پسری به نام رنه چارلز به دنیا آورد. او در مصاحبه ها فاش کرد که تخم بارور شده دیگری را در کلینیک باروری ذخیره کرده است و یک روز قصد داشت پسر خود را به یک خواهر و برادر دهد. در 23 اکتبر 2010 ، در 42 سالگی ، دیون پسران دوقلوی ، ادی و نلسون به دنیا آورد. آنجل که در سال 1999 به سرطان پوست مبتلا شد ، در حال بهبودی بود.

شهرت جهانی

سلین دیون پس از یک وقفه دو ساله ، در مارس 2002 با یک روز جدید ، دوباره بازگشت ، که در بیش از 17 کشور در صدر جدول قرار دارد. یک سال بعد ، او 36 ماه تعامل بسیار پرتحرک را در کاخ سزار ، هتل و کازینو معروف لاس وگاس آغاز کرد. دیون همزمان آلبوم One Heart را منتشر کرد ، که به اندازه سلف خود به هیچ وجه از آن استفاده نکرد.

دیون با ساختن 1 آلبوم و 4 نوع 2003 به تولید آلبوم های فرانسوی بازگشت. با شریک شدن با عکاس آن Geddes ، او با آلبوم موسیقی کودکان "Miracle: A Celebration of New Life" (2004) موسیقی خوبی داشت. در سال 2007 ، دیون دو آلبوم منتشر کرد: Taking Chances که تقریباً به صدر نمودارهای آلبوم پاپ و D'Elles رسید که یکی دیگر از ضبط های فرانسوی بود.

دیون در حالی که دیگر بر نمودارها مسلط نبود ، دیون یک سرگرمی محبوب بود. در ژوئن سال 2009 ، مجله فوربس گزارش داد که این خواننده در سال 2008 تقریباً 100 میلیون دلار درآمد کسب کرده است و او را به عنوان دومین موسیقی دان با درآمد بالا در لیست مجله پس از مدونا قرار داده است.

آلبوم های پیگیری دیون شامل آلبوم های فرانسوی Sans pjesëmarrre (2012) و Encore un soir (2016) و همچنین Loved Me Back to Life (2013) برای طرفداران انگلیسی زبان بود. وی همچنین در سال 2011 اقامت طولانی خود را در کاخ سزار آغاز کرد.

مشکلات بهداشتی و تراژدی شخصی

در آگوست سال 2014 ، دیون تمام نمایش های خود را که از 22 مارس 2015 برنامه ریزی شده بود ، لغو کرد تا تمرکز خود را روی شوهر 72 ساله خود ، که سرطان گلو بازگشت ، و فرزندانش. این خواننده در بیانیه ای گفت: "من می خواهم هر اونس از قدرت و انرژی خود را به معالجه شوهرم اختصاص دهم و از این طریق ، برای من مهم است که این بار را به او و فرزندانمان اختصاص دهم."

این فوق ستاره همچنین در سال 2014 با موضوعات بهداشتی خود سروکار داشت: طبق اعلامیه مطبوعاتی ، وی "التهاب در عضلات گلو" داشت که مانع از اجرای او در نمایش در لاس وگاس شد. دیون بخاطر "ناراحتی هوادارانش" عذرخواهی کرد و از آنها بخاطر حمایت آنها در هنگام وقفه وی از اجرای تشکر کرد.

در مصاحبه ای با USA Today ، خواننده در مورد نبرد همسرش با سرطان گفت: "وقتی کسی را می بینید که خیلی سخت می جنگد ، تأثیر زیادی بر شما خواهد گذاشت." "شما دو انتخاب دارید. شما به همسرتان نگاه می کنید که بسیار بیمار است و شما نمی توانید کمک کنید ، و این شما را می کشد. یا به شوهرتان نگاه می کنید که مریض است و می گویید ،" من شما را گرفتم. من آن را گرفتم. اینجا خوب است. "

در 14 ژانویه 2016 ، آنجل نبرد خود را با سرطان از دست داد و در 73 سالگی در خانه خانواده لاس وگاس درگذشت.
نمایش باید ادامه پیدا کند

بهبود یافتن از دست دادن خود ، دیون برای آنچه که به یک تور تابستانی سالانه در سال 2016 تبدیل شد ، به صحنه بازگشت. او همچنین اقامت خود در لاس وگاس را از سر گرفت ، پیش از آنکه اعلام کند در ژوئن 2019 به پایان می رسد.

علاوه بر این ، این خواننده پس از حضور در ملاقات عمومی با رقصنده پشتیبان پهپه مونوز ، شایعاتی را برانگیخت که دوباره عاشقانه را کشف کرده است ، اگرچه اصرار داشت که آنها صرفاً "بهترین دوستان" هستند.

  • محمدرضا ادهمی