آهنگ جدید

بیوگرافی لوی آرمسترانگ

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹ ق.ظ

لوی آرمسترانگ کی بود؟
لوئیس آرمسترانگ ، ملقب به "ساچمو" ، "پاپ" و بعداً "سفیر ساچ" ، بومی نیو اورلئان ، لوئیزیانا بود. وی که یک شخصیت مجلل تمام ستاره است ، در دهه 1920 به برجستگی رسید و در موسیقی بی شماری با سبک صدای جسورانه ای از صدای ترومپت و آوازهای منحصر به فرد خود تأثیر گذاشت.

حضور در صحنه کاریزماتیک آرمسترانگ نه تنها جهان جاز بلکه تمام موسیقی محبوب را تحت تأثیر قرار داد. او در طول زندگی حرفه ای خود چندین ترانه ضبط کرده است ، از جمله اینکه وی به آهنگهایی مانند "ستاره گرد و غبار" ، "La Vie En Rose" و "چه دنیای شگفت انگیز" معروف است.

اوایل زندگی
لوئیس آرمسترانگ در 4 اوت سال 1901 در نیواورلئان ، لوئیزیانا ، در محله ای چنان فقیر متولد شد که لقب "میدان نبرد" را گرفت.

آرمسترانگ دوران کودکی سختی داشت: پدرش کارگر کارخانه بود و خانواده را به زودی پس از تولد لوئیس رها کرد. مادرش که غالباً به روسپیگری روی آورده بود ، مرتباً او را نزد مادربزرگ مادری خود ترک می کرد. آرمسترانگ موظف شد مدرسه را در کلاس پنجم ترک کند تا شروع به کار کند.

یک خانواده یهودی محلی به نام کارنوفسک ، کار جوانی را به آرمسترانگ داده بودند تا با جمع آوری آشغالها و زغال سنگ را تحویل دهند. آنها همچنین او را به خواندن ترغیب می کردند و اغلب او را برای صرف وعده های غذایی به خانه خود دعوت می کردند.


در شب سال نو در سال 1912 ، آرمسترانگ در مراسم جشن سال نو میلادی اسلحه ناپدری خود را در هوا شلیک کرد و در محل دستگیر شد. سپس وی برای پسران به خانه رنگی وایف منتقل شد.

در آنجا ، او آموزش موسیقی را روی گوشه و کنار گرفت و عاشق موسیقی شد. در سال 1914 ، خانه او را آزاد کرد ، و او بلافاصله شروع به رویای موسیقی ساخت.

پادشاه الیور
در حالی که هنوز مجبور به کار شغل های عجیب و غریب در فروش روزنامه ها و حمل زغال سنگ به منطقه مشهور با چراغ قرمز شهر بود ، آرمسترانگ شروع به کسب شهرت به عنوان بازیکن خوب بلوز کرد.

یکی از بزرگترین بازیکنان کرنر در شهر ، جو "کینگ" الیور ، شروع به بازیگری به عنوان مربی آرمسترانگ جوان کرد و نشانگرهایی را روی شاخ نشان داد و گاهی اوقات از وی به عنوان زیرمجموعه نیز استفاده می کرد.


همسر اول
در پایان دوران نوجوانی ، آرمسترانگ به سرعت بزرگ شده بود. در سال 1918 ، وی با دیزی پارکر ، یک روسپی ، ازدواج کرد و اتحادیه طوفانی را آغاز کرد که توسط بسیاری از استدلال ها و اعمال خشونت آمیز مشخص شد.


در این مدت ، آرمسترانگ پسری سه ساله به نام کلارنس را به دنیا آورد. مادر پسر ، پسر عموی آرمسترانگ ، در زایمان درگذشت. کلارنس ، که از صدمات مغزی معلول ذهنی شده بود و در سنین کودکی دچار معلولیت شد ، در کل زندگی خود تحت مراقبت آرمسترانگ قرار گرفت.

سرنوشت قابل تحمل
در همین حال ، شهرت آرمسترانگ به عنوان یک نوازنده به رشد خود ادامه داد: در سال 1918 ، اولیور را در گروه کید اوری ، که پس از آن محبوب ترین گروه در نیواورلئان بود ، جایگزین کرد.

او به زودی توانست کار شغلی کار دستی را متوقف کند و شروع به تمرکز کامل تمام وقت در گوشه و کنار خود ، بازی کردن مهمانی ها ، رقص ها ، راهپیمایی های تشییع جنازه و "محلهای شاداب" محلی را انجام داد.

در آغاز سال 1919 ، آرمسترانگ تابستان خود را با گروهی به سرپرستی Fate Marable در قایقهای کنار رودخانه گذراند. در کنار رودخانه بود که آرمسترانگ مهارتهای خواندن موسیقی خود را رعایت کرد و سرانجام اولین برخوردهای خود را با سایر افسانه های جاز از جمله Bix Beiderbecke و Jack Teagarden انجام داد.


Big Band Jazz
اگرچه آرمسترانگ از ماندن در نیواورلئان راضی بود ، اما در تابستان سال 1922 ، او از اولیور تماس گرفت تا به شیکاگو بیاید و به گروه موسیقی جاز کرئول خود در کرنت دوم بپیوندد.

آرمسترانگ پذیرفت و او به زودی شیکاگو را با بازی شدید آتشین و شکست های دو گوشه ای خیره کننده که او با الیور به اشتراک گذاشته بود طوفان کرد. او اولین ضبط های خود را با الیور در 5 آوریل 1923 انجام داد. آن روز ، او اولین سولوی ضبط شده خود را در "Chimes Blues" به دست آورد.

آرمسترانگ خیلی زود شروع به ملاقات با پیانویست زن گروه ، لیلیان هاردین کرد. پس از ازدواج در سال 1924 ، هاردین اظهار داشت که احساس می کند الیور آرمسترانگ را عقب نگه می دارد. او به همسرش فشار آورد تا روابط خود را با مربی خود قطع کند و به ارکستر فلترچر هندرسون ، گروه برتر رقص آفریقایی-آمریکایی در شهر نیویورک در آن زمان بپیوندد.

آرمسترانگ در پاییز سال 1924 به هندرسون پیوست و بلافاصله حضور خود را با مجموعه ای از تکنیک هایی که مفهوم موسیقی نوسان را به گروه معرفی می کند احساس کرد. آرمسترانگ تأثیر زیادی در هندرسون و سازنده او ، دون ردمن داشت ، که هر دو شروع به ادغام واژگان در حال تغییر آرمسترانگ در تنظیمات خود کردند - تبدیل گروه هندرسون به چیزی که عموماً به عنوان اولین گروه بزرگ جاز در نظر گرفته می شود.

با این حال ، پیشینه جنوبی آرمسترانگ با ذهنیت شهری تر و شمالی موسیقیگران دیگر هندرسون ، که بعضی اوقات به آرمسترانگ سخت می گذرد بیش از کمد لباس و نحوه صحبت او بود ، همخوانی نداشت. هندرسون همچنین از ترس اینکه روش خشن او برای آواز خواندن برای مخاطبان پیشرفته در سالن Roseland Ballroom بسیار زبر باشد ، منع خواندن آرمسترانگ را نیز منع کرد.


ناخوشایند ، آرمسترانگ در سال 1925 هندرسون را ترک کرد تا به شیکاگو برگردد ، جایی که او شروع به بازی با گروه همسرش در کافه Dreamland.

کارت FACT LOUIS ARMSTRONG BIOGRAPHY را بارگیری کنید

کارت واقعیت لویی آرمسترانگ
لوئیس آرمسترانگ و هات پنج او
در حالی که در نیویورک بود ، آرمسترانگ ده‌ها رکورد را به عنوان ساید سواری قطع کرد و الهام بخش بود

  • محمدرضا ادهمی