آهنگ جدید

۲۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

ویلیام شکسپیر کی بود؟
ویلیام شکسپیر شاعر ، نمایشنامه نویس و بازیگر انگلیسی دوره رنسانس بود. وی تقریباً از سال 1594 به بعد عضو مهمی از شرکت کنندگان بازیگران تئاتر کینگ بود.

نوشته های شکسپیر که در سراسر جهان شناخته شده است ، دامنه احساسات و درگیری های انسانی را به خود جلب می کند و بیش از 400 سال از آنها تجلیل می شود. و با این حال ، زندگی شخصی ویلیام شکسپیر تا حدودی یک راز است.

دو منبع اصلی وجود دارد که تاریخچه ای از زندگی او را ارائه می دهد. یکی کار او - نمایشنامه ها ، شعرها و غزل ها - و دیگری اسناد رسمی مانند پرونده های کلیسا و دادگاه. با این حال ، اینها فقط طرح هایی مختصر از وقایع خاص در زندگی او ارائه می دهد و بینش کمی به خود مرد می دهد.

کی شکسپیر متولد شد؟
سوابق تولد وجود ندارد ، اما یک سابقه کلیسای قدیمی نشان می دهد که یک ویلیام شکسپیر در کلیسای مقدس ترینیتی در Stratford-on-Avon در 26 آوریل 1564 تشییع شد. از این رو ، اعتقاد بر این است که وی در 23 آوریل 1564 یا در نزدیکی وی به دنیا آمد. و این تاریخی است که محققان به عنوان روز تولد شکسپیر تصدیق می کنند.


در فاصله 100 مایلی شمال غربی لندن ، در زمان شکسپیر Stratford-upon-Avon یک شهر بازار شلوغ در امتداد رودخانه ایوان بود و با جاده ای از کشور فاصله داشت.


خانواده
شکسپیر سومین فرزند جان شکسپیر ، بازرگان چرم و مری آردن ، وارث محلی بود. شکسپیر دارای دو خواهر بزرگتر ، جوآن و جودیت و سه برادر کوچکتر ، گیلبرت ، ریچارد و ادموند بود.

قبل از تولد شکسپیر ، پدرش یک بازرگان موفقی شد و به عنوان الددرمن و ضمانت نامه ، دفتری شبیه به یک شهردار ، مقام های رسمی داشت. با این حال ، سوابق نشان می دهد که ثروت جان در اواخر دهه 1570 کاهش یافته است.

کودکی و آموزش
سوابق ناچیزی از کودکی شکسپیر وجود دارد و تقریباً هیچکدام در مورد تحصیلات وی وجود ندارد. محققان شگفت زده اند که وی به احتمال زیاد در مدرسه جدید کینگ ، در استراتفورد ، که به خواندن ، نوشتن و کلاس های مختلف آموزش می داد ، شرکت کرده است.


شکسپیر که فرزند یک مقام دولتی است بدون تردید واجد شرایطی برای دریافت دروس آزاد بود. اما این عدم قطعیت در مورد تحصیلات وی باعث شده است که عده ای سؤالاتی در مورد تألیف اثر او (و حتی در مورد وجود یا نبود شکسپیر در واقع) ایجاد کنند.

همسر و فرزندان
شکسپیر با آنه هاتاوی در 28 نوامبر 1582 در وورسستر در استان کانتربوری ازدواج کرد. هاتاوی از شاتتره ، دهکده کوچکی در مایل غربی استرفورد بود. شکسپیر 18 سال داشت و آن 26 ساله بود و همانطور که معلوم است باردار است.

فرزند اولشان ، دختری به نام سوزانا ، در 26 مه 1583 به دنیا آمد. دو سال بعد ، در 2 فوریه 1585 ، دوقلوهای همت و جودیت به دنیا آمدند. همت بعداً در 11 سالگی به دلایل ناشناخته درگذشت.


سالهای از دست رفته شکسپیر
هفت سال از زندگی شکسپیر وجود دارد که هیچ سابقه ای پس از تولد دوقلوهای وی در سال 1585 وجود ندارد. محققان این دوره را "سال های گمشده" می نامند ، و گمانه زنی های گسترده ای درباره آنچه که وی در این دوره انجام می داد وجود دارد.

یک نظریه این است که او ممکن است به خاطر بازی شکارچی از صاحبخانه محلی سر توماس لوسی مخفی شود. احتمال دیگر این است که او ممکن است به عنوان دستیار مدرس مدرسه در لنکشایر مشغول به کار باشد.

عموماً اعتقاد بر این است که او در اواسط اواخر دهه 1580 وارد لندن شد و شاید در برخی از تئاترهای خوب لندن به عنوان یک مهمان اسب پیدا کند ، سناریویی که قرن ها بعد توسط بازیگران و نمایشنامه نویسان مشتاق بی شمار در هالیوود و برادویو به روز شد.

مردان پادشاه
در اوایل دهه 1590 ، اسناد نشان می دهد که شکسپیر یک شریک مدیریت در Lord Lord Chamberlain's Men ، یک شرکت بازیگری در لندن بود که در بیشتر دوران کار خود با وی در ارتباط بود.

این شرکت پس از تاجگذاری پادشاه جیمز اول در سال 1603 به عنوان مهمترین گروه زمان خود ، مهمترین گروه خود را به نام King's Men تغییر داد. از بین همه حساب ها ، شرکت King's Men بسیار محبوب بود. سوابق نشان می دهد که شکسپیر آثاری را منتشر کرده و به عنوان ادبیات رایج فروخته شده است.

اگرچه فرهنگ تئاتر در قرن شانزدهم انگلیس مورد استقبال افراد رده بالا قرار نگرفت ، اما برخی از اشراف ، حامی خوب هنرهای نمایشی و دوستان بازیگران بودند.

بارگیری کارت ویزیت WILLIAM BILLGRAM را دریافت کنید

بازیگر و نمایشنامه نویس
تا سال 1592 شواهدی وجود دارد که شکسپیر به عنوان بازیگر و نمایشنامه نویس در لندن از زندگی درآمد و احتمالاً چندین نمایشنامه نیز تولید کرده است.

چاپ 20 سپتامبر 1592 از ثبت نام Stationers (یک نشریه صنفی) شامل مقاله ای از رابرت گرین ، نمایشنامه نویس لندن است که چند شکاف را در شکسپیر می گیرد: "... یک کلاغ بالادستی وجود دارد ، که با پرهای ما زیبایی دارد ، که با او قلب Tiger که در مخفیگاه یک بازیکن پخش شده است ، تصور می کند که وی همچنین قادر است یک آیه خالی را به عنوان بهترین شما بمباران کند: و یک واقعیت کامل یوهانس ، به تصور خودش تنها صحنه لرز در یک کشور است. " از شکسپیر.

محققان در تفسیر این انتقاد متفاوت هستند ، اما بیشتر موافقند که این شیوه گفتن گرین است که شکسپیر بالاتر از رتبه خود بود ، و سعی در مطابقت بهتر و شناخته شده تر داشت

  • محمدرضا ادهمی

تیلور سویفت کیست؟
خواننده / ترانه سراینده تیلور سویفت در سن 16 سالگی به عنوان خواننده موسیقی کشور مشهور شد و در اوایل 16 سالگی به عنوان یک خواننده موسیقی کشور مشهور شد اما بازدیدهای اولیه از جمله "داستان عشق" و "تو با من همراه باشید" از طرف کشورها و طرفداران پاپ یکسان بود و به موفقیت چند پلاتینی او کمک کرد. آلبوم ها ، از جمله Grammy-Fearless (2008). سوئیفت با تلاش خود در استودیوی 2014 در 1989 ، که در فهرست شماره 1 تک آهنگهای "Shake it Off" و "Blank Space" قرار داشت ، همچنان صدر جدول را بدست آورد و Grammys را برای آلبوم سال و بهترین آلبوم موسیقی پاپ Vokal کسب کرد. شهرت آلبوم های پیگیری او (2018) و Lover (2019) نیز به موفقیت عظیم تجاری دست یافتند.

پنسیلوانیا به نشویل
سوئیفت در 13 دسامبر 1989 در لندن ، پنسیلوانیا متولد شد. سوئیفت سالهای ابتدایی خود را در مزرعه درخت کریسمس خانواده اش در Wyomissing در نزدیکی گذراند. مادربزرگ او خواننده حرفه ای اپرا بوده است و خیلی زود سوئیفت آهنگ های موسیقی را دنبال کرد. در سن 10 سالگی ، سوئیفت آوازهای مختلفی از جمله نمایشگاه ها و مسابقات را می خواند. او در 11 سالگی در یک بازی بسکتبال Philadelphia 76ers "The Star-Spangled Banner" را خواند و در سن 12 سالگی شروع به نوشتن آهنگ های خاص خود و یادگیری گیتار کرد.

برای پیگیری حرفه موسیقی ، سوئیفت اغلب از نشویل ، تنسی ، پایتخت موسیقی کشور بازدید کرد. در آنجا او آهنگ هایی را نوشت و سعی کرد یک قرارداد ضبط را امضا کند. با توجه به فداکاری های خود ، سوئیفت و خانواده اش در تلاش برای ادامه حرفه ای سوئیفت به نزدیکی هندرسونویل ، تنسی نقل مکان کردند.

کشور حرفه موسیقی
اجرای ستاره ای در کافه Bluebird در نشویل کمک کرد تا سوئیفت با یک ماشین بزرگ اسکات بورکتا قرارداد ببندد. او نخستین تک آهنگ خود را با نام "تیم مک گراو" در سال 2006 منتشر کرد و این ترانه به 10 عنوان برتر در نمودار کشور تبدیل شد. همچنین در اکتبر همان سال در آلبوم نخستین خود با عنوان خود ظاهر شد که در ادامه به فروش بیش از 5 میلیون نسخه رسید. آهنگ های پرطرفدار دیگری که به زودی دنبال شدند ، از جمله "آهنگ ما" ، یک موسیقی موسیقی شماره یک کشور. "اشک های گیتار من" ، "تصویر به سوختن" و "باید سعید نه" نیز آهنگ های موفقی بودند.

سوئیفت همچنین بخاطر اولین تلاش خود از ستایش انتقادی برخوردار شد. او برنده جایزه Horizon از انجمن موسیقی کشور (CMA) و آکادمی موسیقی کشور (ACM) برای بهترین خواننده زن جدید در سال 2007 شد. Swift بعدی Sounds of the Season: The تعطیلات Taylor Swift در آن سال منتشر شد. نمایشنامه های او از "شب خاموش" و "سانتا کودک" بازدید متوسطی از نمودارهای کشور بود.

"بی باک"
در سال 2008 ، سوئیفت در بخش بهترین هنرمند جدید برای گرمی نامزد شد و جوایز دیگری از جمله جایزه خوانندگان زن سال ACM را دریافت کرد. در همین زمان ، سوئیفت آلبوم بعدی خود را با نام Fearless منتشر کرد که در صدر جدول های کشور و نمودارهای پاپ قرار گرفت و 11 هفته در آنجا ماند. تا پایان سال ، سویفت به پرفروش ترین هنرمند کشور سال 2008 تبدیل شده بود.

2009 VMAs & Kanye West
سوئیفت برای کار خود در فیلم Fearless چندین جایزه کسب کرد ، از جمله فیلم سال و فیلم زن سال برای "داستان عشق" در جوایز موسیقی CMT 2009. در آن سال سوئیفت همچنین برنده بهترین فیلم ویدیوی زنانه بهترین فیلم های زنانه MTV ، برای "شما با من باشید" ، و او را به عنوان اولین ستاره موسیقی کشور برای کسب VMA بدست آورد. این پیروزی زمانی جنجالی ایجاد کرد که خواننده رپ ، کانی وست در حین سخنرانی سوئیفت به روی صحنه رفت ، میکروفون را گرفت و اعلام کرد که بیانسه ، خواننده R&B ، بیانسه باید جایزه سوئیفت را از آن خود کند.

سوئیفت حیرت زده قادر به بیان سخنرانی در پذیرش او نبود و وست از نمایش خارج شد. هنگامی که بیانسه بعداً در این نمایش جایزه خود را برای بهترین فیلم سال را پذیرفت ، او سوئیفت را به صحنه صدا زد تا سخنرانی خود را تمام کند. وست بعداً به صورت خصوصی از سوئیفت عذرخواهی کرد و در نمایشگاه جی لنو عذرخواهی عمومی کرد.

"اکنون صحبت کن" و "قرمز"
سوئیفت خیلی زود تبدیل به کالایی حتی داغ تر شد. بلیط های کنسرت او در کمتر از دو دقیقه شروع به فروش کرد و او همچنین دومین حضور خود را در نمایش طنز Saturday Night Live ، این بار به عنوان مهمان میزبان و موسیقی انجام داد. علاوه بر این ، در سال 2010 او جوانترین هنرمندی بود که برنده جایزه گرمی برای آلبوم سال ، برای Fearless شد.

در آن سال سوئیفت یک آلبوم جدید به نام Speak Now منتشر کرد که در آن ترانه های hit "Mean" ، "Our Our" و "Sparks Fly" به نمایش درآمد. این آلبوم با موفقیت روبرو شد و اولین بار در جدول بیلبورد 200 به فروش رسید و در هفته اول خود بیش از 1 میلیون نسخه فروش داشت. او با Red (2012) همراه شد ، که تک آهنگ "ما هرگز هرگز باهم برمی گردیم" نیز در اولین هفته فروش خود در صدر یک میلیون نفر قرار گرفت.

تلاش های بشردوستانه و جوایز بیشتر
سوئیفت در سال 2012 با بالاترین حقوق مشهور مجله Forbes زیر 30 سال در سال 2012 قرار گرفت و جاستین بیبر ، ریحانا و لیدی گاگا را با درآمد 57 میلیون دلار شکست داد. در سال بعد ، این نوازنده بخشی از ثروت خود را برای کمک به دیگران به اشتراک گذاشت ، بودجه مرکز آموزش 4 میلیون دلاری تیلور سویفت در سالن مشاهیر موسیقی کشور در نشویل بودجه. این مرکز با سه کلاس درس ، آزمایشگاه یادگیری و فضایی اختصاص داده شده برای نمایشگاه برای کودکان افتتاح شد. وی در مصاحبه ای با CMT Hot 20 Countdown توضیح داد که "آموزش موسیقی واقعاً بخش مهمی از زندگی من است.

  • محمدرضا ادهمی

برد پیت کیست؟
بازیگر و تهیه کننده براد پیت اولین فیلم بزرگ خود را در فیلم ترسناک طبقه برش در سال 1989 ساخت و نقش او در Legends of the Fall در سال 1994 باعث شد تا جایگاه خود را به عنوان اصلی ترین هالیوود حفظ کند. پیت همچنین دو بار برنده عنوان "Sexiest Man Alive" مجله People شد ، پیت همچنین مایل به ایفای نقش های واضح تر برای ویژگی هایی مانند Seven (1995) و Fight Club (1999) بود. وی شروع به گرفتن جوایز جدی تری برای اجراهای بابل (2006) ، The Curious Case of Benjamin Button (2008) ، Inglourious Basterds (2009) و Moneyball (2011) کرد و اولین اسکار خود را در بهترین رده تصویر به عنوان تهیه کننده برای 12 کسب کرد. Years a Slave (2013). در کنار کارهای بعدی مانند The Big Short (2015) و Allied (2016) ، پیت به دلیل روابط پرمخاطره خود با بازیگران زن جنیفر آنیستون و آنجلینا جولی شناخته شده است.

اوایل زندگی
پیت ویلیام بردلی پیت در 18 دسامبر سال 1963 در شاون ، اوکلاهما ، بزرگترین سه فرزند در یک خانواده باپتیست جنوبی ، متولد شد و در اسپرینگفیلد ، میسوری بزرگ شد. پدر وی ، بیل پیت ، صاحب یک شرکت حمل و نقل کالا بود و مادرش ، جین پیت ، مشاور خانواده بود. پیت در ابتدا آرزو داشت مدیر هنری تبلیغاتی شود و روزنامه نگاری را در دانشگاه میسوری تحصیل کند.

با این حال ، این دانشجو جوان کالج آرزوهای آرام و ساکت دیگری داشت که حاصل عشق کودکی به فیلم ها بود. سرانجام وقتی که متوجه شد "می توانم بروم" ، رویاهای او آخرین ترم دانشگاه خود ملموس به نظر می رسید. با کمال میل ، پیت از کالج خارج شد ، داتسون را بست و راهی غرب شد تا بتواند حرفه بازیگری را در لس آنجلس دنبال کند ، فقط دو اعتبار از مدرک دانشگاهی.

پیت به والدینش گفت که قصد ثبت نام در دانشکده هنر مرکز طراحی در پاسادنا را دارد اما در عوض چند ماه بعدی را با رانندگی لیموزین گذراند - نوارهای چابکی از یک مهمانی لیسانس به طرف دیگر ، یخچال را تحویل داده و سعی در ورود به صحنه بازیگری L.A. او به یک کلاس بازیگری پیوست و مدت کوتاهی پس از حضور در یک استماع با یک عامل ، با همکلاسی خود به عنوان شریک صحنه خود همراه شد. در پیچ و تاب سرنوشت ، مأمور به جای همکلاسی خود پیت را امضا کرد. پس از آب و هوای تنها هفت ماه در لس آنجلس ، پیت یک نماینده و کار بازیگری منظم را تضمین کرده بود.


نقش های پسر زیبا
اولین مشاغل پیت در تلویزیون آمد و در قسمت های دالاس ، صابون روز دنیا دنیای دیگری ، نشیمن در حال رشد دردها و در سال های 1990 افتخار سریال تلویزیونی فاکس در سال افتخار 1990 ظاهر شد. در سال 1989 ، پیت با بازی بیلی کانتون ، دلال معتاد به مواد مخدر یک فراری نوجوان (با بازی جولیت لوئیس) در فیلم تلویزیونی NBC ساخته شده برای تلویزیون Too Young to Die ، بازی کرد. پیت و لوئیس (نه سال سن و سال 16 سالگی) شروع به دوستیابی کردند و سرانجام در کنار هم حرکت کردند.

پیت اولین فیلم بزرگ خود را در فیلم ترسناک / بریدگی فیلم Cutting Class با سال 1989 ایجاد کرد و یک ستاره آهنگ نوجوان را در Sandy Tung's Across the Tracks بازی کرد ، اما این یک قسمت خوب به موقع در یک فیلم جنجالی هالیوود بود که او را به این بازی سوق داد. تابش خیره کننده فوری. عملکرد پیت به عنوان یک موتور سوپر مارچین و شکر زبان که توسط دو شخصیت قهرمانی در فیلم Thelma و Louise (ریدلی اسکات) از ریدلی اسکات انتخاب شد ، علی رغم اینکه تنها چند دقیقه از صفحه نمایش ارزش آن را دارد ، توجه جهانی را به خود جلب کرد. ترکیب پیت از جذابیت جذاب پسر بد و بازیگویی حسی - خصوصاً در یک صحنه عشق آتشین با جینا دیویس - او را به یک سمبل جنسی واقعی تبدیل کرد (و دکمه عقب را در بسیاری از VCR ها پوشید).

چند فیلم بعدی پیت نتوانست اعتبار بازیگری وی را تقویت کند و او را بیش از یک چهره زیبا در هالیوود تأسیس کند. او در فیلم The Favor (1992) با الیزابت مک گاورن ، اولین کارگردانی Tom CiCillo ، Johnny Suede (1992) و Cool Cool (انیمیشن غیرقابل تصور) (1992) ظاهر شد.


کرایه جدی تر
با این حال ، در اواخر همان سال ، آفتاب هالیوود یک بار دیگر پسر طلایی را در فیلم رابرت ردفورد در سال 1992 ، یک رودخانه با آن اجرا می کند ، بر اساس زندگی نامه نورمن مک لین. پیت بازی برادر قمار ، پرواز ماهیگیری شخصیت اصلی را داشت (به نظر می رسد مانند نسخه جوانتر کارگردان). بعداً ردفورد اعتراف کرد که پیت را روی استیضاح خود انتخاب نکرده است ، زیرا "[او] یک درگیری درونی داشت که برای من بسیار جالب بود." پیت نمایشنامه ای درخشان را ارائه داد ، و مهارت ماهرانه ای از خطرناک شخصیت بین جذابیت بیش از حد و خود تخریبی بی پروا را به تصویر کشید.

در سال 1993 ، پیت دوباره با دوست دختر سه ساله لوئیس در کالیفرنیای دومینیک سلا دوباره همکاری کرد. پیت در اوایل گریس بازی می کرد ، مردی که با یک دوست دخترش به قتل می رسد و به طرز مختلفی از بین رفته است. این فیلم توسط بسیاری از داوران مورد خشونت و نیهیلیستی قرار گرفت و در گیشه عملکرد خوبی نداشت. به زودی پس از فیلمبرداری ، پیت و لوئیس از هم پاشیدند و یک فاجعه تبلیغاتی ایجاد کردند.

پیت اقدام به سبک تر کردن رپرتوار خود با اجرای کمدی به عنوان "فلوید" کرد ، هیپی سوخته در رمان واقعی روسی تونی اسکات ، اما نقش اصلی بعدی وی در اقتباس از مصاحبه آن رایس با خون آشام ، در کنار تام کروز انجام شد. رایس در ابتدا از انتخاب بازیگران بازیگران ابراز خشم کرد و این دو پسر بچه ، همه عامر را پیدا کرد

  • محمدرضا ادهمی

کلینت ایستوود کیست؟
کلینت ایستوود متولد 31 مه 1930 در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا ، با بازی در برنامه تلویزیونی Rawhide استراحت بزرگ خود را تجربه کرد. او سپس با به تصویر کشیدن شخصیت های سخت در مجموعه ای از فیلم Sergio Leone Westerns و حق رای دادن کثیف هری بسیار محبوب شد. ایستوود از آن زمان ستایش گسترده ای را برای کارگردانی فیلم های برنده جوایز اسکار مانند Unforgiven ، رودخانه Mystic و میلیون دلار کودک داشته است.

اوایل زندگی و شغل
بازیگر ، کارگردان و تهیه کننده کلینت ایستوود در 31 مه 1930 در کلینتون ارشد و روت ایستوود در سانفرانسیسکو ، کالیفرنیا متولد شد. او یک خواهر کوچکتر به نام ژان دارد. پس از مسافرت و به دنبال کار در کالیفرنیا در طول افسردگی ، خانواده در شهر Bay Area Piedmont مستقر شدند. ایستوود در دبیرستان پیمونت و سپس دبیرستان فنی اوکلند شرکت کرد و در سال 1949 فارغ التحصیل شد.

ایستوود در دوران دبیرستان و بعد از او دبیرستان مشغول به کار شد و دارای استینتس به عنوان یونجه یونجه ، چوب برقی ، راننده کامیون و استوکر کوره های فلزی بود. در سال 1950 ، او به ارتش آمریکا اعزام شد و در Fort Ord در شبه جزیره مونتری مستقر شد ، و در آنجا به عنوان یک مدرس شنا مشغول به کار شد.


ایستوود پس از مرخص شدن در سال 1953 ، راهی لس آنجلس شد ، جایی که در کالج لس آنجلس درس می گرفت و در یک پمپ بنزین کار می کرد. بلند و خوش تیپ ، او یک تست صفحه نمایش را با Universal به زمین زد و با وجود حداقل تجربه بازیگری ، قرارداد امضا کرد. نقش اول او قسمتهایی بیت در فیلمهایی مانند انتقام جویان و فرانسیس در نیروی دریایی بود که هر دو در سال 1955 اکران شدند.

"Rawhide"
در سال 1958 ، ایستوود با حضور در تلویزیون وسترن راویید ، استراحت بزرگ خود را به دست آورد. با بازی Rowdy Yates ، دوم به عنوان سرمربی دنباله دار اریک فلمینگ ، ایستوود به راحتی در نقش یک گاوچران جوان داغ سر خورد. شخصیت او در طی هشت فصل برنامه بلوغ شد و یاتس در انتها به عنوان سرمربی دنباله دار جای گرفت.

گالری عکس Clint Eastwood
7
گالری
7 تصویر
فیلم ها
"یک مشت دلار" ، "برای چند دلار بیشتر" ، "خوب ، بد و زشت"
در دهه 1960 ، ایستوود به ایتالیا سفر کرد تا در سه گانه غربی ها به کارگردانی سرجیو لئونه بازی کند. نقشی که ایستوود به عهده گرفت - "مردی بدون نام" جالب و لاکونیک ، احمد توسط جیمز کوبورن و چارلز برونسون رد شد. این سه فیلم شامل فیلم A Fistful of Dollars (1964) (بازسازی آکیرا کوروساوا کلاسیک یوژیمبو) ، برای چند دلار بیشتر (1965) و فیلم های خوب ، بد و زشت (1966) بود. این فیلم ها به دلیل تولید ایتالیایی با نام "اسپاگتی غربی" شناخته شدند ، این فیلم ها محبوبیت جهانی پیدا کردند و ایستوود به واسطه بین المللی شناخته شد.


"قطع" بالا
در بازگشت به ایالات متحده ، ایستوود شرکت تولیدی خود را به نام مالپاسو را تأسیس کرد و دوباره نقش یک گاوچران سرسخت را با Hang 'Em High (1968) به عهده گرفت. اگرچه او به سرعت در ژانرهای دیگر و نقش های فیلم سازی شاخه می گرفت ، ایستوود با تعداد زیادی از غربی های محبوب از جمله High Plains Drifter (1973) ، The Outlaw Josey Wales (1976) و Pale Rider (1985) درگیر می شود.

"بازی مه آلود برای من" ، "کثیف هری"
در سال 1971 ، ایستوود در اولین کارگردانی خود با عنوان "بازی مه برای من" بازی کرد ، که نقدهای مطلوبی را ایجاد کرد. همچنین در همان سال ، او شخصیت هری کالاهاهان ، یک پلیس مشاجره برانگیز سانفرانسیسکو را برای کثیف هری گرفت. این فیلم وحشتناک و خشن بسیار محبوب در بین عموم بسیار محبوب شد و سرانجام فیلم های سریال Magnum Force (1973) ، The Enforcer (1976) ، ناگهانی ضربه (1983) و Dead Pool (1988) را به نمایش گذاشت.

"رعد و برق و سبزه"
در این دوره ، ایستوود همچنین در نقش های طنز ، با عناوین تندروبول و فایرفاوت (1974) ، در کنار جف بریجز ، و هرکدام از راهها اما گشاد (1978) ، در کنار اورانگوتان قرار گرفت. وی با ظاهری جدی تر و برجسته تر ، او همچنین محکوم به زندگی واقعی فرانک لی موریس را در فرار از آلکاتراز (1979) به تصویر کشید.

"پرنده" ، "Unforgiven"
ایستوود هنگامی که کارگردانی بیوپیک چارلی پارکر (1988) را اجرا کرد ، تحسین برانگیز شد ، عشق خود را به موسیقی جاز افراط کرد. او همچنین برای کارگردانی و بازیگری در فیلم Western Unforgiven در 1992 ، که برنده جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد ، جایزه دریافت کرد. پروژه های بعدی کارگردانی بازیگری شامل A Perfect World (1993) ، Bridges of Madison County (1995) ، Absolute Power (1997) و True Crime (1999) شد.

'Cowboys Space'، 'Mystic River'
در اوت سال 2000 شاهد انتشار یک پروژه دیگر دیگر کارگردانی و بازیگری برای ایستوود ، فضا کابوی ها ، با همبازی های جیمز گارنر ، دونالد ساترلند و تامی لی جونز بود. در سال 2003 ، او انرژی خود را در پشت دوربین متمرکز کرد تا رودخانه Mystic را هدایت و به ثمر برساند. این فیلم دلهره آور ، درباره دوستان سابق کودکی که در یک تحقیق قتل در هم تنیده بودند ، جوایز اسکار را برای ستاره های شان پن و تیم رابینز بدست آورد. در همان سال ، ایستوود از انجمن صنفی بازیگران صفحه با دریافت جوایز زندگی به دست آورد.

"کودک میلیون دلار"
در سال 2004 ، ایستوود با یک میلیون دلار کودک موفق به امضاء دیگری شد و به عنوان مربی پیر سال بوکس بازی کرد. این فیلم قدرتمند در مدار جوایز پاکسازی شد و توانست بهترین تصویر و بهترین کارگردانی را بدست آورد

  • محمدرضا ادهمی

جیمی فاکسکس کیست؟
جیمی فاکسکس در 13 دسامبر 1967 در ترل ، تگزاس متولد شد و به عنوان یکی از با استعدادترین سرگرمی های نسل خود ظاهر شد. فاکسکس قبل از فرود آمدن در سال 1996 در تلویزیون به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم In Living Color شروع به کار کرد. وی سپس خود را به عنوان یک بازیگر دراماتیک اثبات کرد و برای به تصویر کشیدن ری چارلز در بیوگرافی ری 2004 جایزه اسکار را بدست آورد. دو سال بعد ، Foxx طرفداران موسیقی را با همکاری خوب خود با Kanye West روی آهنگ "Gold Digger" تحت تأثیر قرار داد. فیلم های بعدی او شامل Django Unchained ، The Amazing Spider-Man 2 و Baby Driver است.

اوایل زندگی
جیمی فاکس ، یک خواننده ، کمدین و بازیگر با استعداد ، جایزه آکادمی را اثبات کرده است که یک تهدید سه گانه در صنعت سرگرمی است. پس از حل و فصل ازدواج والدینش ، فاکسکس زمانی که کمتر از یک سال داشت ، توسط مادربزرگ و مادربزرگش پذیرفته شد. او از کودکی از ورزش و موسیقی لذت برد و در دبیرستان ترل در زادگاهش شرکت کرد.

Foxx پس از دریافت بورس تحصیلی ، در دانشگاه بین المللی ایالات متحده در سن دیگو ثبت نام کرد و در آنجا موفق به تحصیل در رشته موسیقی شد. در دوران کالج بود که وی توسط دوستان تشویق شد تا یک شب در یک باشگاه کمدی ، مایک اوپن را بپیمایند و کار او در سرگرمی آغاز شد.

نقش های تلویزیون و فیلم
"در رنگ زندگی" و "نمایش جیمی فاکسکس"
Foxx با ترک کالج ، به دنبال کار در کمدی به لس آنجلس رفت. در سال 1991 او به عنوان یک عضو بازیگر معمولی در نمایش های مختلف فاکس In Living Color استخدام شد. Foxx In Living Color را در سال 1994 ترک کرد ، اما در سال 1996 با نمایش جیمی Foxx به تلویزیون بازگشت و در آن بازیگر یک بازیگر مبارز لس آنجلس بود که در هتلی متعلق به عمه و عمویش زندگی می کند.

"هر روز یکشنبه ،" "علی" ، "وثیقه"
با پایان یافتن نمایش او در سال 2001 ، Foxx در حال شروع به عنوان بازیگر با استعدادی با استعداد بود. این امر تا حدود زیادی به دلیل عملکرد وی در درام ورزشی Any gave Sunday (1999) بود. Foxx با بازی در نقش ویلی بیامن ، ستاره فوتبال ، دامنه باورنکردنی را در عملکرد خود به نمایش گذاشت و خودش را در برابر یکی از بزرگان فیلم ، ال پاچینو برگزار کرد. نقش بعدی قابل توجه فیلم او در علی مایکل مان (2001) بود و وی بعداً به خاطر عملکرد مقابل تام کروز در بازی تریلر وثیقه (2004) ستایش کرد.

جایزه آکادمی برای "ری"
در حالی که وثیقه یک آمار مهم و تجاری بود ، فاکس در آن سال به خاطر بازیگری که در نقش ری چارلز در بیو ری ری داشت ، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. فاکسکس با آوردن یک موسیقیدان افسانه ای R&B در صفحه نمایش بزرگ ، برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در جوایز اسکار و گلدن گلوب شد و جایگاه خود را در لیست A هالیوود کسب کرد.

"Stealth" ، "Jarhead"
پس از ری ، Foxx مجموعه ای از نقش های جالب با نتایج مختلط را به دست آورد. فیلم اکشن نظامی Stealth (2005) ، با بازی جوش لوکاس و جسیکا بیل ، یک شخص بامزه و مهم بود. در همان سال ، وی با جیک گیلنهاال همراه با یک خدمت دریایی در خاورمیانه در جارج ، تحسین های انتقادی را به دست آورد ، اما فیلم نتوانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

"معاون میامی" و "Dreamgirls"
پس از همکاری با کالین فارل برای اقتباس صفحه نمایش بزرگ مایکل مان از نمایش مشهور پلیس در دهه 1980 در میامی معاون (2006) ، فاکسکس در Dreamgirls (2006) با بازی جنیفر هادسون و بیانسه به عنوان یک سالن ماشین در حال طراحی که به عنوان مدیر سالن همکاری می کند ، بازی کرد. جیمز تندر زودهنگام ستاره R&B (با بازی ادی مورفی). شخصیت او سپس خوانندگان پشتیبان اولیه ، Dreamettes ، را به یک گروه بزرگ زن تبدیل می کند. این فیلم آزادانه بر اساس گروه پاپ دهه 60 میلادی Supremes ساخته شده است.

"Kingdom" ، "The Soloist" ، "کارفرمایان وحشتناک" ، "ریو"
Foxx سپس با نمایش برجسته ای در The Kingdom (2007) ، هیجان انگیز در مورد حمله تروریستی به آمریکایی ها در عربستان سعودی به نمایش درآمد. در سال 2009 ، او ناتانیل آیرز را در درام The Soloist با روبرت داونی جونیور به تصویر کشید و در فیلم Law Abiding Citizen بازی کرد. Foxx با بازگشت به کرایه سبکتر ، در کمدی رمانتیک سال 2010 ولنتاین با جسیکا بیل و جنیفر گارنر ظاهر شد. وی همچنین نقش کمکی در کمدی Horrible Bosses (2011) در محیط کار داشت ، با بازی در نقش جیسون باتمن ، جنیفر آنیستون و کوین اسپیسی و سال بعد صداش را به فیلم انیمیشن کودکان ریو وام داد.

"جنگو Unchained"
در اواخر 2012 Foxx پشت پرده به صفحه نمایش بزرگ با نقش برجسته در اقدام Quentin Tarantino Western Django Unchained بازگشت. او به عنوان "جنگو" ، یک برده آزاد که با یک شکارچی فضل (کریستوف والتز) همکاری می کند ، برای یافتن همسرش (کری واشنگتن) و در برابر صاحب مزارع (لئوناردو دی کاپریو) که اسیر اوست ، روبرو شد. بازیگران همچنین شامل ساموئل ال جکسون و جونا هیل بودند.

"کاخ سفید پایین" ، "مرد عنکبوتی 2" ، "آنی"
Foxx سپس در فیلم اکشن 2013 کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور ساوایر ، روبرو با چانینگ تاتوم ، بازی کرد. در سال 2014 او نقش های قبلی را در ریو 2 و رئیس های وحشتناک 2 بازنشر کرد. در The Amazing Spider-Man 2 شرور الکترس را بازی کرد و نقش وی را با نام "بابا وارباکس" مانند ویلیام استاک برای بازسازی آنی گرفت.

"بی خوابی ،" راننده کودک ، "رابین هود"
پس از این سال شلوغ ، Foxx استراحت از فیلم گرفت ، قبل از بازگشت دوباره در سال 2017 با جرم flicks Sleepless و Baby Driver.

  • محمدرضا ادهمی

هری استایل کیست؟
هری استایلز در 1 فوریه 1994 در شهر برمسگروو ، ورکستر ، انگلستان متولد شد ، برای اولین بار در یک مسابقه مدرسه ، در یک گروه آواز خواند. وی در سال 2010 در برنامه تلویزیونی X Factor اجرا کرد ، جایی که داوران او را با چهار خواننده جوان دیگر ترکیب کردند تا One Direction را تشکیل دهند. گروه پسر تبدیل به یک موسیقی پاپ شد و از طریق پنج آلبوم استودیویی فوق العاده موفق ، آهنگ هایی چون "بهترین آهنگ همیشه" و "داستان زندگی من" را ارائه داد. استایلز سپس در سال 2017 با اولین ترانه اش "Sign of the Times" و یک آلبوم خود با عنوان جدید ، چلپ چلوپ ساخت.

دوران کودکی و مدرسه
هری ادوارد استایلز در اول فوریه 1994 در شهر Bromsgrove در ورکستر در منطقه غرب میدلندز انگلیس متولد شد. پدر و مادرش ، دس و آن ، هنگامی که 7 سال داشت ، طلاق گرفتند. او و خواهرش Gemma توسط مادرشان در شهر هولمز چاپل در چشایر بزرگ شده اند. مادرش بعداً ازدواج کرد ، به رابین توئیست.

استایلز با حضور در مدرسه جامع هلمز چاپل ، جایی که او و سه نفر از دوستانش گروهی به نام وایت اسکیمو تشکیل دادند. استایل خواننده اصلی وایت اسکیمو بود و این گروه به اندازه کافی محبوب بود تا در مدرسه خود برنده یک رقابت گروه شود. بعد از مدرسه و در آخر هفته ، استایلز در نانوایی W. Mandeville در هولمز چاپل کار کرد.


"فاکتور X"
در سال 2010 ، هنگامی که 16 ساله بود ، هری در هفتمین فصل از برنامه تلویزیونی "X Factor" با هم رقابت کرد و آواز استیوی واندر "Is Not It Lovely" را به عنوان آهنگ شنیدنی خود و "Oasis" "Stop Crying Your Heart Out" را در آواز خواند. دور بعد او قبل از فینال بریده شد ، اما در یک حرکت غافلگیرانه ، داوران نیکول فرزینگر و سیمون کاول او را با دیگر رقبا ، نیال هوران ، لیام پین ، لوئیس تاملینسون و زین مالک ، قرار دادند تا یک فعالیت گروهی جدید برای بقیه رقابت ها تشکیل دهند.

با انجام یک مسیر (نامی که طبق گفته St استایلز پیشنهاد شده است) ، این پنج پسر به یکی از محبوب ترین مدعیان در فینال X Factor در آن فصل تبدیل شدند. اگرچه آنها این رقابت ها را در رده سوم به پایان رساندند ، اما بلافاصله به برچسب موسیقی Sowo Cowell امضا شد.

یک جهت
استایلز ، جوانترین عضو One Direction ، برای موهای مجعد او ، لبخند گسترده و رفتارهای شیرین و در عین حال شیطان ، مورد علاقه طرفداران قرار گرفت. او نخستین تک آهنگ گروه "چه تو را زیبا می کند" که در سپتامبر 2011 در انگلستان منتشر شد ، آوازهای اصلی را خواند. اولین آلبوم One Direction با نام Up All Night در سال بعد پرفروش ترین در انگلستان و ایالات متحده بود. در یکی دیگر از برجسته های سال 2012 ، Styles و بقیه One Direction در مراسم اختتامیه المپیک در لندن اجرا کردند.


Styles در ادامه با همبازی های خود موفقیت بی نظیری را تجربه کرد ، One Direction follow Up All Night with Take Me Home (2012) ، Memories Midnight (2013) و Four (2014) که همه در شماره یک در بیلبورد 200 شرکت کردند. آلبوم Made in AM تازه قبل از اینکه گروه برای یک وقفه طولانی شکسته شود ، با رسیدن به شماره 2 در سال 2015 این برش را از دست داد.

هری استایلز از یک جهت در تاریخ 6 ژوئن 2015 در استادیوم ومبلی در لندن ، انگلیس در مسابقات توپ طلایی Capital FM شرکت می کند. (عکس: Karwai Tang / WireImage / گتی ایماژ)

سولو استار: 'نشانه روزگار' و 'هری استایل'
استایلز در سال 2017 با تک آهنگ حماسی "Sign of the Times" ، یک آلبوم همراه خود را همراهی کرد که در صحنه شماره 1 آشنا اولین حضور در انفرادی را تجربه کرد. طرفداران سپس دو سال دیگر برای تک آهنگ بعدی خود که در اکتبر سال 2019 با روح "Lights Up" آمد صبر کردند. اندکی پیش از انتشار آلبوم انفرادی خود ، Fine Line ، خواننده برنامه هایی را برای عشق خود در سال 2020 اعلام کرد.

"دانکرک"
پس از حضور در مستندهای کنسرت با One Direction ، استایلز اولین فیلم سینمایی خود را در فیلم هیجان انگیز جنگ کریستوفر نولان 2017 دانکرک ، به عنوان یک مجری متفقین به نام الکس ساخت.

دوستیابی و عاشقانه
روابط عاشقانه استایلل که به عنوان "معاشقه" One Direction شناخته می شود ، مطبوعات و هواداران را به عنوان وسواس فراگیر دنبال کرد و او به شهرت رسید. در سال 2011 او شروع به ملاقات با کارولین فلک با مجری تلویزیونی کرد که با او در رقابت با The X Factor ملاقات کرد و او میزبان نمایش همراه آن یعنی "Xtra Factor" بود. تفاوت در سنین آنها yles سبک در آن زمان 17 بود و فلک 32 موضوع بحث شد.

سپس استایل به طور عاشقانه با عکاس سارا-لوئیز کلویت ، مدل های Emma Ostilly و Cara Delevingne و خوانندگان لیلی هالپرن و ریتا اورا در ارتباط بود. روابط عمومی او در سال 2012 ارتباط دو ماهه با ستاره پاپ تیلور سویفت بود ، تجربه ای که گفته می شود باعث ایجاد زوج ترانه های سوئیفت شده است. سبک ها بعداً با مدل فرانسوی کامیل روو قدمت زد.

  • محمدرضا ادهمی

کندال جنر کیست؟
کندال جنر یکی از خواهر و برادران قبیله معروف جنر / کارداشیان است. او اولین سلیقه موفقیت و ستاره بودنش را در برنامه تلویزیونی واقعیت محبوب خانواده با نام Keeping Up With The Kardashians به دست آورد. از آنجا ، جنر شغل مدلینگ را آغاز کرد. به زودی پس از حضور در تبلیغات تبلیغاتی برای Forever 21 ، جنر به طراحان مد معروف برای طراحان بزرگ بین المللی و گسترش مجله ها منتقل شد. در مدت کوتاهی ، وی به عنوان یکی از پر تقاضا ترین و پردرآمد ترین مدل های صنعت مد ، جایگاهی را بدست آورد. همچون خواهر و برادرهایش ، جنر همچنین یک نیروگاه در رسانه های اجتماعی است و به عنوان یک تأثیرگذار برتر تجارت الکترونیکی مد شناخته می شود. او همچنین در تجارت کالاهای تجاری ، لوازم جانبی و لوازم آرایش خود تجارت کرده است.

خانواده و شغل اولیه
کندال نیکول جنر در 3 نوامبر 1995 در لس آنجلس کالیفرنیا در کریس و قهرمان المپیک بروس جنر متولد شد. پدر وی در سال 2015 به عنوان transgender ظاهر شد و از آن زمان به عنوان کیتلین جنر شناخته شده است. نام میانه او به افتخار دوست مادرش نیکول براون سیمپسون است که در سال 1994 به قتل رسید. وی در یک حومه ثروتمند در لس آنجلس به همراه خواهر کوچکترش کایلی و چهار خواهر و برادر نیمی از اولین ازدواج مادرش با وکیل مدافع رابرت کارداشیان بزرگ شد. : کورتنی ، کیم ، خوله و راب. خانواده گسترده او همچنین شامل دو خواهر و برادر نیمه ، برت و کاساندرا ، از ازدواج اول پدرش ، و دو برادر نیمه دوم از ازدواج دوم وی ، براندون و بردی است. خواهرش کیم با سوپراستار موسیقی Kanye West ازدواج کرده است.


در سال 2007 ، جنر با خانواده خود در سریال های تلویزیونی واقعیت محبوب خود ، Keeping Up with the Kardashians شروع به حضور کرد و از آن زمان حضور در نمایش های مربوط به spinoff را نشان داده است. در سال 2013 ، جنر جایزه Teen Choice Teen برای ستاره واقعیت زن مورد علاقه را با خواهران خود به اشتراک گذاشت.

مدل سازی و سرمایه گذاری های مد
هنگامی که او 14 ساله بود ، مادرش Jenner را به آژانس مدل سازی Wilhelmina Models امضا کرد و او کار خود را با انجام فیلمبرداری مد برای زنجیره پوشاک محبوب ، Forever 21 آغاز کرد. کارهای بعدی پس از فرود عکسی در Teen Vogue و مجموعه ای دیگر از تبلیغات انجام شد. برای مارک های قابل توجه در درجه اول در استرالیا. از آن زمان ، جنر در میان برنامه های باند و کمپین های مد بالا ظاهر شد که در میان دیگران ، مارک جیکوبز ، شانل ، Givenchy ، Dolce و Gabbana را پوشید. در پایان سال 2014 ، مدل جوان دختر جدید "این" لقب گرفت. خط داغ جنر ادامه داشته است ، کار کردن برای نمایش های باند اصلی بیشتر برای مارک های برتر مد و به ثمر رساندن گسترش عکس در مجلات مانند Harper's Bazaar ، GQ و Vogue. او همچنین در سال 2015 و 2016 جوایز Teen Choice Teen را برای مدل موردعلاقه به خانه برد و آن را در لیست مدل های پردرآمد Forbes قرار داد.


در خارج از مدل سازی ، جنر شروع به گسترش نام تجاری خود به خطوط لاک ناخن ، جواهرات و به همراه خواهرش کایلی ، یک خط لباس در خرده فروشی محبوب Topshop و همچنین کفش و کیف دستی در دختر Madden Girl استیو مددن کرده است. در سال 2016 ، به عنوان چهره جدید Estee Lauder ، او همچنین خط آرایش را اعلام کرد. در صفحه کوچک ، جنر همچنین در بازیگری که در سال 2012 در هاوایی پنج-او ، و همچنین در فیلم های موسیقی ظاهر شد ، دلسرد شد. او همچنین به عنوان یک جوایز معمولی مانند جوایز فیلم MTV 2016 و تبدیل شدن به یک منبع قدرت در رسانه های اجتماعی تبدیل شده و به خواهران خود به عنوان یکی از بیشترین افراد در اینستاگرام پیوست.

کندال جنر

عکس: مایکل لوکیزانو / گتی ایماژ برای بنیاد عطر

اختلاف نظرهای Pepsi Ad و T-Shirt Line
همیشه در حاشیه بحث و جدال با ریشه های تلویزیونی واقعیتش Kardashian ، جنیر به دلیل نقش آفرینی در بازی تبلیغاتی پپسی به نام "Live for Now" که در آن از نوشیدنی برای التیام استفاده کرده بود ، در آوریل سال 2017 آواز داده شد و به طور علنی مورد تمسخر قرار گرفت. تقسیم بین پلیس و معترضین. این تبلیغ به دلیل بی اهمیت کردن جنبش Black Lives Matters مورد تأیید قرار گرفت و به دنبال آن ، فقط یک روز پس از اولین حضور آن در هوا اخراج شد. بنا بر گزارش ها ، جنر با واکنش شدید "ویران شده" بود ، اما به دلیل توافق قراردادی با پپسی ، نتوانست اظهار نظر عمومی درباره این موضوع داشته باشد.

فقط دو ماه بعد ، جنر به همراه خواهر کوچکتر کایلی برای تبلیغ تی شرت های پرنعمت از طریق خط لباس خود Kendall + Kylie با جنجال های بیشتری روبرو شد. این پیراهن ها حاوی تصاویر موزیسین هایی مانند Tupac Shakur و The Notorious B.I.G. چهره های خواهران بر آنها پوشیده است. نه تنها آنها با واکنش عمومی روبرو شدند ، بلکه با مشکلات قانونی هم مواجه شدند ، زیرا آنها با عدم جستجوی مجوز برای استفاده از تصاویر ، قوانین حق چاپ را نقض کرده بودند. در نتیجه ، خواهران پیراهن را از سایت خود جدا کرده و عذرخواهی کردند.

روابط
برخلاف خواهرانش ، جنر در مورد زندگی عاشقانه خود تا حد زیادی ساکت است ، اگرچه او با رپک A $ AP Rocky و ستاره های بسکتبال ، بلیک گریفین و بن سیمونز در ارتباط بوده است.

  • محمدرضا ادهمی

گرتا تونبرگ کیست؟
گرتا تونبرگ یک فعال جوان اقلیمی سوئد است که از آغاز سال 2018 جنبش بین المللی برای مبارزه با تغییرات آب و هوا را برانگیخت. با پیام ساده "اعتصاب مدرسه برای آب و هوا" که به خط نوشته شده است روی پوستر پوستر ، تونبرگ جمعه ها را پرش کرد و به اعتراض خود در خارج از پارلمان سوئد پرداخت. با تشکر از رسانه های اجتماعی ، اقدامات او گسترش یافته و میلیون ها جوان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است تا در سازماندهی و اعتراض خود را برگزار کنند.

تونبرگ و سایر جوانان نگران در سراسر اروپا راه اندازی "جمعه ها برای آینده" ، به رهبران و قانونگذاران فشار آوردند تا از طریق برنامه های منظم خود بر روی تغییرات آب و هوایی عمل کنند. تونبرگ همچنین به جهان سفر کرده است ، با رهبران جهانی ملاقات کرده و در مجامع سخنرانی کرده و خواستار راه حل های اقلیمی و پیشنهاد مجدد توافق نامه پاریس است. اخیراً این بیماری که با آسپرگر تشخیص داده شده است ، نظرات خود را در مورد اختلال خود به طور عمومی به اشتراک گذاشت و از آن به عنوان "ابرقدرت" خود نام برد.

تونبرگ در مارس 2019 نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد و چند ماه بعد او جوانترین فردی شد که تاکنون به عنوان شخصیت تایم سال تقدیر شد.

اوایل زندگی
تونبرگ در 3 ژانویه 2003 در استکهلم سوئد بدنیا آمد. تونبرگ فعالیت های اقلیمی خود را از 15 سالگی آغاز کرد. تونبرگ در یک خانواده هنری متولد و بزرگ شد. مادرش ، مالنا ارنمن ، خواننده اپرا است و پدرش ، سونته تونبرگ بازیگر است. او یک خواهر کوچکتر به نام بیتا دارد که خواننده محبوب سوئد است. بیتا مانند خواهرش ، در مورد چالش های خود در مواجهه با اختلالات مانند ADHD و OCD باز است.

فعالیت های اقلیمی
تونبرگ هنگامی که برای اولین بار از بحران آب و هوا مطلع شد ، تنها هشت سال داشت. از آن زمان ، او تلاش کرده است که با پرواز نکردن و وگان بودن ، رد کربن خود را پایین بیاورد و خانواده خود را تحت تأثیر همین کار قرار داده است.

به عنوان چهره جنبش جوانان آب و هوا ، از تونبرگ دعوت شده است تا در تظاهرات متعددی از جمله در استکهلم ، لندن و بروکسل سخنرانی کند. در دسامبر سال 2018 ، سخنرانی او در سازمان ملل متحد COP24 در کاتوویتس ، لهستان ویروسی شد.

وی در این اجلاس با خطاب به دبیرکل گفت: "شما به اندازه کافی بالغ نیستید که مانند آن بگویید." "حتی این مسئولیت فرزندان ما را نیز به ما تحمیل می کند. اما من اهمیتی برای محبوبیت ندارم. من به عدالت اقلیم و سیاره زنده اهمیت می دهم."

سفر متقابل اقیانوس اطلس به ایالات متحده
دعوت شده برای سخنرانی در اجلاس اقلیمی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک ، که در سپتامبر سال 2019 برگزار شد ، تونبرگ با قایقرانی با انتشار صفر ، همراه پدر و یک خدمه پشتیبان ، از طریق اقیانوس اطلس سفر کرد. با گذشت کمی بیش از دو هفته ، قایق بادبانی در 28 اوت وارد نیویورک شد و از آنجا ، تونبرگ با رئیس جمهور باراک اوباما دیدار کرد و بعداً در 18 سپتامبر در کمیته امور خارجه مجلس و کمیته انتخاب مجلس در واشنگتن D.C صحبت کرد.

تونبرگ معروف به سبک صحبت کردن صریح و روشن ، به سختی در جلسات کمیته ها صحبت می کرد و در عوض آخرین گزارش سازمان ملل را به پیش می برد. او گفت: "من نمی خواهم شما به من گوش دهید." "من می خواهم که شما به دانشمندان گوش فرا دهید."

اعتراض تاریخی تغییر وضعیت آب و هوا در NYC
دو روز بعد در 20 سپتامبر ، تونبرگ با میلیون ها معترض در شهر نیویورک قدم زد تا خواستار اقدام به اقلیم در اعتصاب آب و هوای جهانی نیویورک شد. این تظاهرات با حضور 4 میلیون نفر در سراسر جهان به بزرگترین اعتراض اقلیمی تاریخ تبدیل شد. روز بعد ، او در اجلاس اقلیم جوانان سازمان ملل صحبت کرد.

اجلاس کنفرانس اقلیم سازمان ملل متحد ، سخنرانی "چطور جرات می کنی"
هرچند که چشم های دنیا از قبل به این فعال نوجوان رسیده بود ، سخنرانی وی در 21 سپتامبر 2019 ، در اجلاس اقلیم سازمان ملل متحد برای اقلیم سازمان ملل ، اخبار تیتر را به همراه داشت. تونبرگ قبل از رهبران ، قانونگذاران و دبیرکل آمریکا ، آنتونیو گوترس ، صحبت کرد و آنها را با یکی از سخنان دلخراش او به سخره کشید.

وی گفت: "شما رویاهای من و کودکی مرا با کلمات خالی شما به سرقت برده اید. با این حال من یکی از خوش شانس ها هستم. مردم رنج می برند. مردم در حال مرگ هستند. اکوسیستم های کامل در حال فروپاشی هستند." "ما در آغاز انقراض دسته جمعی هستیم و تنها چیزی که می توانید در مورد آن صحبت کنید پول و افسانه های رشد اقتصادی ابدی است. چطور شما جرات می کنید!"

گرتا تونبرگ

عکس: LIONEL BONAVENTUREAFP از طریق Getty Images

وی افزود: بیش از 30 سال است که علم کاملاً واضح و روشن است. چطور جرات می کنی به دور نگاه کنی و به اینجا بیایید و بگویید که شما به اندازه کافی کار می کنید ، وقتی سیاست و راه حلهای مورد نیاز هنوز جایی در چشم نیست ... شما ما در حال شکست هستند. اما جوانان در حال درک خیانت شما هستند. چشم همه نسلهای آینده به شماست. و اگر تصمیم گرفتید که ما را شکست دهید ، می گویم: ما هرگز شما را نخواهیم بخشید. "

چند روز بعد ، تونبرگ به 15 فعال جوان دیگر اقلیم پیوست تا شکایتی رسمی ارائه دهند مبنی بر اینکه پنج کشور - آرژانتین ، فرانسه ، آلمان ، برزیل و ترکیه - به تعهدات خود در پاریس عمل نکرده اند و به همین دلیل کنوانسیون سازمان ملل در مورد حقوق کودک را نقض کرده اند. .

پاسخ رئیس جمهور ترامپ
سخنرانی "چطور جرات می کنی" تونبرگ آنقدر مورد توجه قرار گرفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ 

  • محمدرضا ادهمی

جو پسی کیست؟
جو پسی در 9 فوریه 1943 در نیوآرک ، نیوجرسی به دنیا آمد. بعد از اینکه رابرت دنیرو عملکرد Pesci را در فیلم Death Collector مشاهده کرد ، دنیرو این فیلم را مورد توجه کارگردان مارتین اسکورسیزی قرار داد که در شاهکار خود در فیلم 1980 Raging Bull ، Pesci را بازی کرد. او بعداً برای نقش خود در فیلم Goodfellas 1990 موفق به دریافت جایزه آکادمی شد و دو سال بعد با بازی در محبوب My Cousin Vinny با او بازی کرد. Pesci از بازیگری در سال 1999 بازنشسته شد ، هرچند که گهگاه در فیلم ها دوباره ظاهر می شد ، از جمله جفت شدن مجدد با دنیرو و اسکورسیزی برای فیلم The Irishman 2019.

اوایل سال ها و حرفه موسیقی
جوز پسکی در 9 فوریه 1943 در نیوآرک ، نیوجرسی متولد شد ، جو پسی فعالیت بازیگری خود را از چهار سالگی در یک برنامه رادیویی آغاز کرد. تا سال 1953 ، او به طور منظم در نمایش های تلویزیونی مختلف با برنامه Star Time Kids بود. در اواسط دهه 1960 ، وی فعالیت های موسیقیایی را با نام جو ریچی آغاز کرد و یک LP با عنوان Little Joe Sure Can Sing را ضبط کرد و بعداً در گروه موسیقی پاپ جوی دی و ستارلرز گیتار نواخت. اما به استثنای فیلم کم دیده شده 1975 The Death Collector ، این بازیگر نتوانست حرفه خود را از زمین خارج کند. او تصمیم گرفت از بازیگری کنار بکشد و برای اداره رستوران به نیویورک بازگشت.

فیلم های
Big Break: 'Raging Bull'
با این حال ، پس از اینکه رابرت دنیرو عملکرد پسی را در فیلم Death Collector دید ، آنقدر تحت تأثیر قرار گرفت که این فیلم را مورد توجه کارگردان مارتین اسکورسیزی قرار داد ، که در شاهکار Raging Bull ، در سال 1980 از بازی Pesci استفاده کرد. این آغاز یک سری طولانی از نقش های پشتیبان برای Pesci بود ، که عملکرد او به عنوان یک مرد تهدیدآمیز نامزد دریافت جایزه برای گلدن گلوب و یک جایزه آکادمی شد.

"پول آسان" به "سلاح مرگبار"
او خیلی زود به یکی از شلوغ ترین بازیگران شخصیت در تجارت تبدیل شد و در سال 1983 در کمدی Easy Money و حماسه Sergio Leone 1984 Once Upon a Time در آمریکا به نمایش درآمد. پس از بازی در فیلم سینمایی شکست خورده در سال 1985 ، نیمی از نلسون ، دید صفحه نمایش Pesci کاهش یافت و در طول سه سال آینده او در تنها چند فیلم ظاهر شد ، از جمله آنها Man on Fire (1987) و Moonraker (1988).

در سال 1989 ، با این حال ، Pesci در مقابل Mel Gibson و دنی Glover در ضربه Lethal Weapon 2 به ایفای نقش پرداخت ، و او نمایشی را به نمایش گذاشت که استعداد خود را برای تسکین طنز نشان می داد (او بعداً در قسمت های سوم و چهارم این سریال ظاهر شد ، در 1992 و 1998).

"خانه تنها" ، برنده اسکار برای "Goodfellas"
در سال 1990 ، Pesci خود را به عنوان یک سال ستاره تبدیل کرد ، زیرا او نقش اصلی را در فیلم کمدی خانوادگی Home Alone به عهده گرفت و یک نمایش برنده اسکار را در GoodFellas Scorsese ارائه داد. تهدیدآمیز او و اغلب اوقات طنزآمیز به نظر می رسد که تامی دیویتو او را تحسین گسترده ای کرد و علاوه بر اسکار اول خود ، چندین جوایز سینمایی و منتقدان را نیز از آن خود کرد.

"پسر عموی من وینی"
اگرچه او به خاطر اولین نقش اصلی بازیگر نقش اول خود در فیلم سوپر در سال 1991 ، بررسی های ضعیفی را دریافت کرد ، پسچی ​​در همان سال با نقش مهمی در نقش اول اولیور استون در JFK جنجالی بازگشت. سپس او استعدادهای طنز خود را برای استفاده مجدد در سال 1992 به عنوان وکیل تیتراژ غیرمستقیم کمی پرده دربار دادگاه ، My Cousin Vinny ، فیلمی که برای دستیابی به جایگاه فرقه ادامه داده است ، قرار داد.

"کازینو"
در سال 1995 ، پسی با عنصر گانگستری خود ، مجدداً با اسکورسیزی و دنیرو به حماسه کازینو پیوست و نقشی را ایفا می کرد که باید مانند یک بازیگر فصلی مثل یک زمین آشنا باشد. با این حال ، یک جفت کمدی 1997 ضعیف دریافت کردند ، هشت سر در یک دافل کیسه و رفته فیشین ، مجددا قابلیت های Pesci را به عنوان یک بازیگر اصلی مطرح زیر سوال برد.

بازنشستگی و ظاهر بعدی صفحه
پس از اختصاص وقت به یک آلبوم ، پارادای سالن خواننده وینسنت LaGuardia Gambini Sings Just for You (1998) ، Pesci بازنشستگی خود را از بازیگری در سال 1999 اعلام کرد. با این وجود ، گاهی اوقات در صفحه بزرگ ظاهر می شد و در فیلم De Niro کارگردانی می کرد. Good Shepherd در سال 2006 و نقش هالیوود با هلن میرن در فیلم The Love Ranch در سال 2010 بازی کرد.

"ایرلندی"
در سال 2019 ، پسی به همراه دنیرو و آل پاچینو در Scorsese's The Irishman به ویلچر بازگشت ، این بار با بازی رئیس کم سابقه اما قدرتمند جنایت پنسیلوانیا ، راسل بوفالینو که گفته می شود دستور قتل سرمربی اتحادیه Teamsters Jimmy Hoffa را داده است.

  • محمدرضا ادهمی

بازیگر و خواننده جودی گارلند ستاره بسیاری از فیلم های موسیقی کلاسیک ، از جمله "جادوگر اوز" بود و به استعداد فوق العاده و زندگی پرآشوبش معروف بود.
جودی گارلند کی بود؟
بازیگر و خواننده جودی گارلند در 10 ژوئن سال 1922 در گراند رپیدز ، مینه سوتا متولد شد. گارلند در سن 13 سالگی با MGM قرارداد فیلم امضا کرد. در سال 1939 ، وی با جادوگر اوز یکی از بزرگترین موفقیت های روی پرده خود را به دست آورد. در سال 1950 ، MGM او را از قرارداد خود کنار گذاشت. در دهه 1960 جودی گارلند بیشتر از یک بازیگر بیشتر وقت خود را به عنوان خواننده گذراند. وی در سال 1969 بر اثر مصرف بیش از حد تصادفی درگذشت.

اوایل زندگی
بازیگر و خواننده گارلند در 10 ژوئن 1922 در گراند رپیدز ، مینه سوتا ، Frances Ethel Gumm متولد شد. گارلند ، ستاره بسیاری از فیلم های موسیقی کلاسیک ، به دلیل استعداد فوق العاده و زندگی آشفته خود شناخته شده بود. دختر حرفه ای های وودویل ، او فعالیت خود را در مرحله کودکی آغاز کرد.

گارلند در اولین اجرای عمومی خود در سن دو و نیم سالگی "Baby Gumm" خوانده شد و "Jingle Bells" را خواند. به همراه دو خواهر بزرگترش ، سوزی و جیمی ، گارلند بزودی شروع کرد به عنوان بخشی از خواهران Gumm.

در سال 1926 ، خانواده گوم به کالیفرنیا نقل مکان کردند که گارلند و خواهرانش در بازیگری و رقص تحصیل کردند. آنها حواشی بی شماری را بازی کردند که مادرشان ، اتل ، آنها را به عنوان مدیر و عامل خود ترتیب داده بود. در اواخر دهه 1920 ، خواهران Gumm نیز در چندین فیلم کوتاه ظاهر شدند.

خواهران گوم در سال 1934 در نمایشگاه جهانی در شیکاگو به خواهران گارلند تبدیل شدند. با سفر به مادرشان ، این خواهران در یک تئاتر با جورج جسل کمدین بازی کردند که طبق گفته ها آنها پیشنهاد کردند که آنها خواهران گارلند شوند. گارلند لقب "کودک" را به نفع جودی بالغ تر و پر جنب و جوش تر ریخت.

سال بعد ، او به یک عمل انفرادی تبدیل شد و در سن 13 سالگی با MGM قرارداد فیلم امضا کرد. با این وجود ، نوامبر در یک پخش رادیویی قرار گرفت که گارلند یکی از آهنگهایی را که از نزدیک با او همراه بود ، آغاز کرد: "Zing! رشته های قلب من رفت. " اندکی پس از پخش برنامه ، گارلند وقتی پدرش ، فرانک ، بر اثر مننژیت ستون فقرات درگذشت ، از دست دادن شخصی بزرگی متحمل شد.

جودی گارلند در طول سال
23
گالری
23 تصویر
نقش شکستن
علیرغم درد و رنج شخصی ، گارلند در مسیر خود به سمت ستاره شدن فیلم ادامه داد. یکی از اولین نقشهای فیلم سینمایی او در Parade Pigskin (1936) بود. گارلند با نوازندگی در کنار همسایگی دختر ، در دوست داشتنی میکی رونی به همراه همبازی در Love Finds Andy Hardy (1938) به ایفای نقش پرداخت. این دو یک جفت محبوب بودند و در چندین فیلم دیگر اندی هاردی با هم بازی کردند.

نه تنها او زیاد کار می کرد ، بلکه گارلند نیز از نظر ظاهری و وزنش تحت فشار استودیو بود. به او آمفتامین داده شد تا انرژی خود را بالا ببرد و وزن خود را کنترل کند. متأسفانه ، گارلند به زودی به این دارو وابسته می شود و به مواد دیگری برای کمک به خواب او نیاز دارد. مشکلات مواد مخدر او را در تمام دوران حرفه ای خود دچار می کند.

در سال 1939 ، گارلند با جادوگر اوز یکی از بزرگترین موفقیت های روی صفحه خود را به دست آورد ، که استعداد خوانندگی او و همچنین توانایی های بازیگری وی را به نمایش گذاشت. گارلند برای تصویرگری از دوروتی ، دختر کانزاس که به اوز منتقل شده بود ، جایزه ویژه آکادمی دریافت کرد. او به زودی چندین موزیکال دیگر از جمله Strike Up the Band (1940) ، Babes of Broadway (1942) ، با Rooney ، و For Me و My Gal (1943) با Gene Kelly ساخت.


زندگی شخصی
گارلند برای اولین بار در سن 19 سالگی ازدواج کرد. در مجموعه Meet Me در سنت لوئیس (1944) ، یکی دیگر از فیلم های امضای Garland ، وی با کارگردان وینسنت مینلیلی آشنا شد. وی رسما در سال 1945 از طلاق جدا شد و خیلی زود با مینولی ازدواج کرد. این زوج همچنین در سال 1946 از دختری به نام لیزا استقبال کردند. متأسفانه ازدواج دوم گارلند تنها کمی بیشتر از اولین او به طول انجامید. اتحادیه Garland-Minnelli تقریبا تا سال 1949 به پایان رسید (آنها در سال 1952 رسماً طلاق گرفتند).

در این زمان ، گارلند از نظر عاطفی شروع به فروپاشی کرد. به احتمال زیاد از سالها کار مداوم و از تمام داروهای مورد استفاده برای ادامه کار خسته شده است ، او شهرت خود را برای غیرقابل اعتماد بودن و ناپایداری بودن ایجاد کرد. در سال 1950 ، MGM به دلیل مشکلات عاطفی و جسمی او را از قراردادش کنار گذاشت. به نظر می رسید که حرفه ی Garland رو به پایین است.

آواز خواندن و بازیگری
در سال 1951 ، گارلند با کمک تهیه کننده سید لوفت شروع به بازسازی کار خود کرد. او در نمایش خود در برادوی در تئاتر پالاس بازی کرد که جمعیت زیادی را به خود جلب کرد و بیش از 20 هفته دوید. علاوه بر نشان دادن صدای قدرتمند و بیانگر وی ، این تجدید نظر همچنین اثبات کرد که گارلند یک مجری اختصاصی است و به از بین بردن داستانهای منفی قبلی درباره او کمک می کند. او بخاطر کارهایش در نمایش و کمک هایش در وودوییل در سال 1952 ، جایزه ویژه تونی را به دست آورد.

در سال 1952 گارلند با لوفت ازدواج کرد که با توجه به برخی گزارش ها رابطه طوفانی بود. آنها دو فرزند در کنار هم داشتند - دختر لورنا در سال 1952 و پسر جوی در سال 1955. هر چه مشکلات شخصی گارلند و لوفت داشته باشند ، وی تأثیر مثبتی در حرفه او گذاشت و در پاتیتی نقش مهمی داشت.

  • محمدرضا ادهمی