آهنگ جدید

بیوگرافی جیمی فاکسکس

دوشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۹:۱۲ ق.ظ

جیمی فاکسکس کیست؟
جیمی فاکسکس در 13 دسامبر 1967 در ترل ، تگزاس متولد شد و به عنوان یکی از با استعدادترین سرگرمی های نسل خود ظاهر شد. فاکسکس قبل از فرود آمدن در سال 1996 در تلویزیون به عنوان بازیگر نقش اصلی فیلم In Living Color شروع به کار کرد. وی سپس خود را به عنوان یک بازیگر دراماتیک اثبات کرد و برای به تصویر کشیدن ری چارلز در بیوگرافی ری 2004 جایزه اسکار را بدست آورد. دو سال بعد ، Foxx طرفداران موسیقی را با همکاری خوب خود با Kanye West روی آهنگ "Gold Digger" تحت تأثیر قرار داد. فیلم های بعدی او شامل Django Unchained ، The Amazing Spider-Man 2 و Baby Driver است.

اوایل زندگی
جیمی فاکس ، یک خواننده ، کمدین و بازیگر با استعداد ، جایزه آکادمی را اثبات کرده است که یک تهدید سه گانه در صنعت سرگرمی است. پس از حل و فصل ازدواج والدینش ، فاکسکس زمانی که کمتر از یک سال داشت ، توسط مادربزرگ و مادربزرگش پذیرفته شد. او از کودکی از ورزش و موسیقی لذت برد و در دبیرستان ترل در زادگاهش شرکت کرد.

Foxx پس از دریافت بورس تحصیلی ، در دانشگاه بین المللی ایالات متحده در سن دیگو ثبت نام کرد و در آنجا موفق به تحصیل در رشته موسیقی شد. در دوران کالج بود که وی توسط دوستان تشویق شد تا یک شب در یک باشگاه کمدی ، مایک اوپن را بپیمایند و کار او در سرگرمی آغاز شد.

نقش های تلویزیون و فیلم
"در رنگ زندگی" و "نمایش جیمی فاکسکس"
Foxx با ترک کالج ، به دنبال کار در کمدی به لس آنجلس رفت. در سال 1991 او به عنوان یک عضو بازیگر معمولی در نمایش های مختلف فاکس In Living Color استخدام شد. Foxx In Living Color را در سال 1994 ترک کرد ، اما در سال 1996 با نمایش جیمی Foxx به تلویزیون بازگشت و در آن بازیگر یک بازیگر مبارز لس آنجلس بود که در هتلی متعلق به عمه و عمویش زندگی می کند.

"هر روز یکشنبه ،" "علی" ، "وثیقه"
با پایان یافتن نمایش او در سال 2001 ، Foxx در حال شروع به عنوان بازیگر با استعدادی با استعداد بود. این امر تا حدود زیادی به دلیل عملکرد وی در درام ورزشی Any gave Sunday (1999) بود. Foxx با بازی در نقش ویلی بیامن ، ستاره فوتبال ، دامنه باورنکردنی را در عملکرد خود به نمایش گذاشت و خودش را در برابر یکی از بزرگان فیلم ، ال پاچینو برگزار کرد. نقش بعدی قابل توجه فیلم او در علی مایکل مان (2001) بود و وی بعداً به خاطر عملکرد مقابل تام کروز در بازی تریلر وثیقه (2004) ستایش کرد.

جایزه آکادمی برای "ری"
در حالی که وثیقه یک آمار مهم و تجاری بود ، فاکس در آن سال به خاطر بازیگری که در نقش ری چارلز در بیو ری ری داشت ، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. فاکسکس با آوردن یک موسیقیدان افسانه ای R&B در صفحه نمایش بزرگ ، برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد در جوایز اسکار و گلدن گلوب شد و جایگاه خود را در لیست A هالیوود کسب کرد.

"Stealth" ، "Jarhead"
پس از ری ، Foxx مجموعه ای از نقش های جالب با نتایج مختلط را به دست آورد. فیلم اکشن نظامی Stealth (2005) ، با بازی جوش لوکاس و جسیکا بیل ، یک شخص بامزه و مهم بود. در همان سال ، وی با جیک گیلنهاال همراه با یک خدمت دریایی در خاورمیانه در جارج ، تحسین های انتقادی را به دست آورد ، اما فیلم نتوانست مخاطبان زیادی را به خود جلب کند.

"معاون میامی" و "Dreamgirls"
پس از همکاری با کالین فارل برای اقتباس صفحه نمایش بزرگ مایکل مان از نمایش مشهور پلیس در دهه 1980 در میامی معاون (2006) ، فاکسکس در Dreamgirls (2006) با بازی جنیفر هادسون و بیانسه به عنوان یک سالن ماشین در حال طراحی که به عنوان مدیر سالن همکاری می کند ، بازی کرد. جیمز تندر زودهنگام ستاره R&B (با بازی ادی مورفی). شخصیت او سپس خوانندگان پشتیبان اولیه ، Dreamettes ، را به یک گروه بزرگ زن تبدیل می کند. این فیلم آزادانه بر اساس گروه پاپ دهه 60 میلادی Supremes ساخته شده است.

"Kingdom" ، "The Soloist" ، "کارفرمایان وحشتناک" ، "ریو"
Foxx سپس با نمایش برجسته ای در The Kingdom (2007) ، هیجان انگیز در مورد حمله تروریستی به آمریکایی ها در عربستان سعودی به نمایش درآمد. در سال 2009 ، او ناتانیل آیرز را در درام The Soloist با روبرت داونی جونیور به تصویر کشید و در فیلم Law Abiding Citizen بازی کرد. Foxx با بازگشت به کرایه سبکتر ، در کمدی رمانتیک سال 2010 ولنتاین با جسیکا بیل و جنیفر گارنر ظاهر شد. وی همچنین نقش کمکی در کمدی Horrible Bosses (2011) در محیط کار داشت ، با بازی در نقش جیسون باتمن ، جنیفر آنیستون و کوین اسپیسی و سال بعد صداش را به فیلم انیمیشن کودکان ریو وام داد.

"جنگو Unchained"
در اواخر 2012 Foxx پشت پرده به صفحه نمایش بزرگ با نقش برجسته در اقدام Quentin Tarantino Western Django Unchained بازگشت. او به عنوان "جنگو" ، یک برده آزاد که با یک شکارچی فضل (کریستوف والتز) همکاری می کند ، برای یافتن همسرش (کری واشنگتن) و در برابر صاحب مزارع (لئوناردو دی کاپریو) که اسیر اوست ، روبرو شد. بازیگران همچنین شامل ساموئل ال جکسون و جونا هیل بودند.

"کاخ سفید پایین" ، "مرد عنکبوتی 2" ، "آنی"
Foxx سپس در فیلم اکشن 2013 کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور ساوایر ، روبرو با چانینگ تاتوم ، بازی کرد. در سال 2014 او نقش های قبلی را در ریو 2 و رئیس های وحشتناک 2 بازنشر کرد. در The Amazing Spider-Man 2 شرور الکترس را بازی کرد و نقش وی را با نام "بابا وارباکس" مانند ویلیام استاک برای بازسازی آنی گرفت.

"بی خوابی ،" راننده کودک ، "رابین هود"
پس از این سال شلوغ ، Foxx استراحت از فیلم گرفت ، قبل از بازگشت دوباره در سال 2017 با جرم flicks Sleepless و Baby Driver.

  • محمدرضا ادهمی