آهنگ جدید

بیوگرافی C.J. Walker

شنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۳۴ ب.ظ

خانم C.J. Walker چه کسی بود؟
خانم C.J. Walker پس از رنج از بیماری پوست سر که منجر به ریزش موی خودش شده بود ، خطی از محصولات موی آفریقایی آمریکایی را اختراع کرد. وی با سفر به سراسر کشور محصولات خود را با ارائه سخنرانی و تظاهرات تبلیغاتی تبلیغ کرد و سرانجام آزمایشگاه های مادام C.J. واکر را برای تولید لوازم آرایشی و آموزش زیبایی فروشان تأسیس کرد.

کسب و کار او باعث شد که او به یکی از اولین زنان آمریکایی تبدیل شود که یک میلیونر خودساخته شد. او همچنین به دلیل تلاشهای بشردوستانه خود ، از جمله کمک مالی به ساخت YMCA ایندیاناپولیس در سال 1913 ، شناخته شد.

اوایل زندگی
واکر سارا برادلوو در 23 دسامبر 1867 در مزارع پنبه در نزدیکی دلتا ، لوئیزیانا به دنیا آمد. والدین او ، اوون و مینروا اخیراً برده ها آزاد شدند و سارا ، فرزند پنجم آنها ، اولین کسی بود که در خانواده اش آزاد شد.

مینرو در سال 1874 درگذشت و اوون در سال بعد درگذشت ، هر دو به دلایل نامعلوم ، سارا یتیم را در سن هفت سالگی ترک کرد. پس از گذشت پدر و مادرش ، سارا برای زندگی به همراه خواهرش لووینا و برادر زنش فرستاده شدند.


این سه نفر در سال 1877 به ویکسبورگ ، می سی سی پی نقل مکان کردند ، جایی که سارا پنبه را برداشت و به احتمال زیاد در مشاغل خانگی مشغول به کار شد ، اگرچه هیچ اسناد در آن زمان شغل وی را تأیید نمی کند.


دختر A'Lelia Walker
در سن 14 سالگی ، برای فرار از هر دو محیط کار پرتنش و بدرفتاری های مکرر وی که به دست برادرش تحمل شده بود ، سارا با مردی به نام موسی مک ویلیام ازدواج کرد. در 6 ژوئن 1885 ، سارا دختری به نام "الیلیا" به دنیا آورد.

هنگامی که موسی دو سال بعد درگذشت ، سارا و A'Lelia به سنت لوئیس نقل مکان کردند ، جایی که برادران سارا خود را به عنوان آرایشگر مستقر کرده بودند. در آنجا ، سارا کار را به عنوان زن شستشو پیدا کرد و روزانه 1.50 دلار درآمد داشت - به اندازه کافی برای ارسال دخترش به مدارس عمومی شهر.

او همچنین هر وقت ممکن بود در مدرسه عمومی شبانه شرکت می کرد. در حالی که در سنت لوئیس بود ، Breedlove با همسر دومش چارلز جی واکر ملاقات کرد ، که در زمینه تبلیغات فعالیت می کرد و بعداً به ارتقاء مشاغل مراقبت از مو کمک می کرد.


مراقبت از مو
در دهه 1890 ، سارا دچار اختلال در پوست سر شد که باعث از دست دادن بیشتر موهای خود شد و او در تلاش برای بهبود وضعیت خود شروع به آزمایش هر دو روش درمانی خانگی و درمان های مراقبت از مو خریداری کرد.

در سال 1905 ، آنی Turnbo Malone - یک کارآفرین موفق ، سیاه و مو ، مراقبت از مو - به عنوان نماینده کمیسیون استخدام شد و به دنور ، کلرادو نقل مکان کرد.


شرکت خانم C.J Walker
در حالی که همسرش بود ، همسر سارا ، چارلز ، به او کمک کرد تا آگهی های مربوط به مراقبت از مو برای آمریکایی های آفریقایی تبار را انجام دهد که او در حال انجام این کار است. شوهرش همچنین او را تشویق کرد تا از نام شناخته شده تر "خانم C.J. Walker" استفاده کند ، که وی پس از آن شناخته شد.

در سال 1907 واکر و شوهرش به دنبال تبلیغ محصولات خود و سخنرانی درمورد روش "واکر" در جنوب و جنوب شرقی سفر کردند - که شامل فرمول خاص خودش برای گل های پوسته ، مسواک زدن و شانه های گرم است.

نمایندگان واکر
با افزایش سود ، در سال 1908 واکر دانشکده زیبایی و زیبایی را در پیتسبورگ افتتاح کرد و تا سال 1910 ، هنگامی که واکر عملیات تجاری خود را به ایندیاناپولیس منتقل کرد ، شرکت تولیدی مادام سی جی واکر موفقیت بسیار موفقیت آمیز داشت و سود آن معادل مدرن بود. چند میلیون دلار

در ایندیاناپولیس ، این شرکت نه تنها لوازم آرایشی تولید می کند ، بلکه زیبایی های فروش محصولات را نیز آموزش می دهد. این "عوامل واکر" در کلیه جوامع سیاه ایالات متحده مشهور شد. آنها به نوبه خود ، فلسفه "پاکیزگی و دوست داشتن" والکر را به عنوان ابزاری برای پیشبرد وضعیت آمریکایی های آفریقایی تبار ترویج کردند.

نوکر بی امان ، واکر برای نمایندگان خود کلوپ ها و همایش هایی برگزار کرد که نه تنها فروش موفق بلکه موفقیت های بشردوستانه و تحصیلی را در بین آمریکایی های آفریقایی تبار به رسمیت شناخت.

کارت MODAME BIOGRAPHY را بارگیری کنید

سالهای هارلم
در سال 1913 ، واکر و چارلز طلاق گرفتند و او در سراسر آمریکای لاتین و کارائیب سفر کرد و تجارت خود را ارتقا داد و افراد دیگری را برای آموزش روشهای مراقبت از مو استخدام کرد. در حالی که مادرش سفر می کرد ، A'Lelia به تسهیل خرید ملک در هارلم ، نیویورک کمک کرد و تصدیق کرد که این منطقه پایگاه مهمی برای فعالیت های تجاری آینده خواهد بود.


در سال 1916 ، پس از بازگشت از سفرهای خود ، واکر به شهر جدید خود در هارلم نقل مکان کرد. از آنجا ، او فعالیت خود را در حالی که کار روزانه کارخانه ایندیاناپولیس خود را به مقصد اصلی خود واگذار می کرد ، ادامه می داد.

واکر به سرعت خودش را در فرهنگ اجتماعی و سیاسی رنسانس هارلم غوطه ور کرد. وی بنیادهای خیرخواهی را تأسیس کرد که شامل بورس های تحصیلی و کمکهای مالی به خانه سالمندان ، NAACP و کنفرانس ملی لینچینگ ، از جمله سایر سازمان های متمرکز بر بهبود زندگی آمریکایی های آفریقایی تبار بود.

او همچنین بیشترین پول را برای آمریکایی های آفریقایی آفریقایی برای ساخت یک YMCA ایندیاناپولیس در سال 1913 اهدا کرد.


خانه
در سال 1918 ، در ایروینگتون-هادسون - در حدود 20 مایل شمال

  • محمدرضا ادهمی